خبرگزاری کار ایران

با موافقت هیات وزیران در دستور کار قرار گرفت؛

اختصاص ۷۰۰ میلیون یورو برای احداث راه آهن زاهدان-بیرجند/۶۶۷ میلیون یورو برای تأمین واگن قطارهای شهری کلان‌شهرها

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۸۸۷

هیات وزیران با تخصیص ۷۰۰ میلیون یورو برای احداث راه آهن زاهدان-بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق-مشهد و ۶۶۷ میلیون یورو برای تأمین واگن قطارهای شهری کلان‌شهرها در قالب طرح تأمین و تهیه تجهیزات و واگن قطار شهری و حومه موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، هیات وزیران در جلسه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و در اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با تخصیص ۳۵۳ میلیون یورو برای طرح بازتوانی و نوسازی (مدرنیزاسیون) نیروگاه حرارتی رامین اهواز، ۲۸۰ میلیون یورو برای طرح افزایش ظرفیت نیروگاه برق آبی گتوند (توسعه گتوند)، ۷۰۰ میلیون یورو برای احداث راه آهن زاهدان-بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق-مشهد و ۶۶۷ میلیون یورو برای تأمین واگن قطارهای شهری کلان‌شهرها در قالب طرح تأمین و تهیه تجهیزات و واگن قطار شهری و حومه موافقت کرد.

براساس این مصوبه، حداقل دوره تأمین مالی تسهیلات یادشده ۱۰ ساله بوده و وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، قراردادهای اعطای تسهیلات موضوع این تصویب­ نامه را امضا کند.

گفتنی است، کمیسیون اقتصاد هیئت دولت در جلسه چهاردهم مردادماه خود به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی با انعقاد قرارداد تأمین هزینه‌های اجرایی پروژه اتصال بیرجند به راه‌آهن بافق - مشهد به طول حدود ۲۷۱ کیلومتر موافقت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز