خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

۴ عامل موفقیت شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری و دریایی

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۹۸۴

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در فضای تحریم، فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی بسیار گره گشاست، گفت: نیازسنجی درست، کشف ضرورت ها، تعریف بازار و حمایت لازم از سوی دستگاه های متولی، عوامل موفقیت فعالیت شرکت های استارتاپی در این حوزه است.

به گزارش ایلنا، حسن آقای کثیری در مورد ورود استارتاپ‌ها به حوزه بندری و دریایی با توجه به ظرفیت‌های مختلف کشور در این بخش، اظهار کرد: اساسا شرکت های استارتاپی برای رفع نیازها ایجاد می شوند و فعالیت می کنند و برای ورود آن ها به حوزه بندری و دریایی در ابتدای امر باید نیازسنجی لازم صورت گیرد و در جهت رفع این نیازها با ایجاد و فعالیت استارتاپ ها اقدام کرد.

وی ادامه داد: پس از نیازسنجی در حوزه بندری و دریایی، باید به مقوله بازار در این بخش توجه و وضعیت درآمدزایی و نحوه حمایت از شرکت های نوپا جهت فعالیت در حوزه بندری و دریایی را مشخص کرد.

توجه به اصل بقا در بازار برای موفقیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه برای حضور موفق استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی باید به "اصل بقای بازار" توجه داشت، گفت: زمانی که بحث صنعتی شدن مطرح شد میزان نیاز جامعه بشری به کالاهای صنعتی تا حدی بود که هر کالای تولید شده خریداری می شد و پس از این مرحله در بازار اشباع به وجود آمد و تولیدکنندگان دریافتند که باید به مواردی نظیر کیفیت، قیمت کالا، نوآوری و...به منظور بقا در بازار توجه کنند.

برای شروع فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی هرگز دیر نیست

آقا کثیری با بیان اینکه حمایت از شرکت های نوپا و کوچک استارتاپی لازمه فعالیت موفق آن ها است، اظهار کرد: برای شروع فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی هرگز دیر نشده است و با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های دانش بنیان صرفه نیازهای عامه را مدنظر قرار داده اند به طور حتم توجه به بازار حوزه بندری و دریایی در کشور با توجه به ظرفیت های موجود می تواند موفقیت آمیز باشد.

ضرورت حمایت لازم از سوی دستگاه های مختلف برای فعالیت استارتاپ ها

وی ادامه داد: پس از نیازسنجی و تعریف بازار فعالیت برای شرکت های استارتاپی در حوزه بندری و دریایی باید حمایت لازم از سوی دستگاه های مختلف از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، صندوق نوآوری و شکوفایی و...مدنظر قرار گیرد و به ظرفیت هایی از جمله قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان توجه شود.

رییس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تضمین خرید می تواند به عنوان بخشی از حمایت های مدنظر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: به طور حتم در صورت نیازسنجی درست، کشف ضرورت ها و حمایت های مختلف که حمایت های مالی صرفا بخش کوچکی از آن است می توان در راستای فعالیت شرکت های استارتاپی که قصد ورود به حوزه بندری و دریایی را دارند موفقیت آمیز عمل کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز