خبرگزاری کار ایران

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

ساخت و نوسازی ۵ هزار فروند شناور سنتی/ سوانح دریایی کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۹۰۹

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: آمار رسمی درباره سوانح دریایی کشور، نشان می‌دهد در ۶ ماه اخیر میزان سوانح کمتر از مدت مشابه سال‌های قبل بوده است.

به گزارش ایلنا و  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آقای جلیل اسلامی درباره نوسازی شناور‌های سنتی با بیان اینکه بیش از ۵ هزار فروند شناور سنتی داریم، افزود: در مصوبه دولت، برمبنای بند ۱۸ قانون اجازه واردات کالا‌ها توسط ملوانان (کالا‌های ملوانی) بندی داریم که طرح نوسازی ناوگان سنتی هم در آن مطرح شده است.

وی اضافه کرد: حدود هفت سازمان نظیر وزارت راه و شهرسازی، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و ... در قالب این بندر موظف هستند که مدل یا طرحی را بابت نوسازی به دولت پیشنهاد دهند، حال هر کدام از این بخش‌ها ملاحظاتی دارند و سازمان بنادر و دریانوردی هم دبیرخانه این کارگروه است و جلساتی در این باره برگزار شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طرح اولیه ارائه و حتی مدل شناور‌های جایگزین هم مشخص شده است؛ پیشنهادات در آستانه ارائه به دولت است که در صورت تصویب دولت، مبنای نوسازی شناور‌های سنتی کشور قرار می‌گیرد.

اسلامی در پاسخ به این سؤال که در کدام یک از یارد‌های شمال و جنوب کشور نوسازی شناور‌های سنتی انجام می‌شود؟ افزود: یکی از موضوعات این مصوبه، ظرفیت ساخت داخل است و حتما باید طرح طوری تهیه شود که در ظرفیت ساخت شناورساز‌های ما در بنادر شمالی و جنوبی کشور بگنجد.

وی با تأکید بر اینکه به تفکیک ساخت نوع شناور در یارد‌های شمال و جنوب کشور توجه می‌شود، گفت: این طرح باید در قالب تخصص یارد‌های شمال و جنوب کشور، به آن‌ها ارائه شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره بروز برخی سوانح دریایی افزود: آمار رسمی درباره سوانح دریایی کشور، نشان می‌دهد در ۶ ماه اخیر میزان سوانح کمتر از مدت مشابه سال‌های قبل بوده است.

اسلامی درباره سوخت‌رسانی به کشتی‌های ایرانی در بنادر جهان نیز، گفت: غیر از مورد عدم سوخت‌رسانی به کشتی‌های حامل کالای اساسی در برزیل که مشکلشان رفع شد، دیگر با چنین مشکلی مواجه نشدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز