خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت:

عربستان تلاش کرد خدمات به حجاج زیر سایه روابط سیاسی دو کشور نباشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۶۳۴

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: مقامات حج و زیارت عربستان هم تمام تلاش خود را داشتند که مذاکرات و خدمات سفر حج زیر سایه روابط سیاسی دو کشور نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا رشیدیان صبح امروز در مراسم بدرقه زائران خانه خدا – حج تمتع 98 – با بیان اینکه سفر حج یک عبادت متفاوت و جمعی است و یک فرصت برای خودسازی است گفت: عملیات حج با همکاری نهادها و ارگان‌های متعدد و بخش‌های مختلف و با هماهنگی مسئولان نهادهای متعدد به اجرا می‌رسد و همه به دنبال انجام سفری آرام و ارتقای کیفیت خدمات در این سفر هستند.

وی افزود: مقامات حج و زیارت عربستان هم تمام تلاش خود را داشتند که مذاکرات و خدمات سفر حج زیر سایه روابط سیاسی دو کشور نباشد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سفر حج یک سفر جمعی است گفت: امیدواریم مشکل و مسائلی برای حجاج ما به وجود نیاید.

وی تاکید کرد: سفر حج یک زندگی اردوگاهی است و باید حجاج آمادگی برای انجام این سفر و سعه صدر داشته باشند.

رشیدیان گفت: تمام تلاش ما این بود که مدت زمان انجام سفر حج بیشتر از 35 روز نباشد و کشور عربستان هم تعلیماتی را برای همه کشورها داشتند. کشور عربستان در خصوص برنامه‌های پروازی موضوعاتی را به تمام کشورها از جمله ایران ابلاغ کردند اما اقامت برخی از کاروان‌ها در عربستان به بیش از 35 روز می‌رسد.

وی با بیان اینکه تذکرات لازم درباره قوانین و مقررات کشور عربستان به زائران داده شده است گفت:‌ حرکت در بین صفوف نمازگزاران، پیدا کردن اشیاء از جمله مهمترین موضوعات است که باید به حجاج تذکر داده شود چرا که کشور عربستان قوانینی دارد که می‌تواند برای حجاج دردسرآفرین باشد. درخواست ما از حجاج این است که به این تعلیمات نهایت عنایت را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز