خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

افزایش پذیرش کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۸۶

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پذیرش کشتی های حامل کالاهای اساسی در دستور کار بنادر شهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار قرار دارد و این ظرفیت به زودی در بنادر یاد شده توسعه پیدا می کند.

به گزارش ایلنا، محمد راستاد در چهل و چهارمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر  با موضوع « هم اندیشی برای یافتن راهکار های اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در شش پهنه تحت مسئولیت بنادر و دریانوردی » گفت: تهیه و تصویب سند آمایش مراکز لجستیک ، یک رویکرد راهبردی و زیر بنایی خیلی وسیعی است که وزارت راه و شهرسازی به آن اهتمام کرد و به سرانجام رساند.
 
وی با بیان اینکه پهنه های تحت مسئولیت این سازمان در قالب سند آمایش مراکز لجستیک ، فراتر از محدوده سنتی اش قرار گرفته است، تاکید کرد: نکته حایز اهمیت در این شرایط، برنامه ریزی برای ایجاد مراکز لجستیکی در نقاط با فاصله نسبتا دور از بنادر است.
 
راستاد افزود: در این سند و بر اساس سلسله مراتبی که برای مراکز لجستیکی تعیین شده، شهرهای لجستیکی بالاترین سطح تعریف شده است که تحت مسئولیت سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهار داشت: به جز دهکده های لجستیکی تحت مسئولیت سازمان بنادر ، چهار شهر در سند آمایش مراکز لجستیک تعیین شده که سه شهر در محدوده بندری و تحت مسئولیت سازمان بنادر قرار دارد و این بیانگر نقش موثر این سازمان و اجزای پیرامونش در شکل دهی و آماده سازی مراکز لجستیکی و شهرهای بندری است.
 
وی با بیان اینکه هاب غلات به جهت آبخور مناسب و به طور سنتی در بندر امام خمینی ( ره) متمرکز شده است، گفت:  ما نمی توانیم در طول نوار ساحلی فقط به یک نقطه محدود باشیم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پذیرش کشتی های حامل کالاهای اساسی در دستور کار بنادر شهید رجایی هرمزگان و شهید بهشتی چابهار قرار دارد و این ظرفیت به زودی در بنادر یاد شده توسعه پیدا می کند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز