خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز متخصصین راه و شهرسازی مطرح کرد:

اعطای جایزه شهید دادمان به چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتر صنعت شهرسازی

asdasd
کد خبر : ۴۶۶۷۳۶

رئیس مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران گفت: یکی از مهمترین ضرورت‌های جامعه مهندسی تقدیر از مبتکران و متخصصان این حوزه است که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

به گزارش ایلنا، میثم پاشا زانوسی ضمن بیان مهمترین اهداف مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران گفت: مهمترین هدف این مرکز از عضویت متخصصان و دانش‌آموختگان راه و شهرسازی، توانمند سازی آنان با روش‌های آموزش حرفه‌ای است.

وی افزود:برگزاری رویدادهای تخصصی در گستره ملی به جهت شناخت نخبگان و ایجاد حق مالکیت معنوی برای این گروه از جمله مهمترین اهداف این مرکز تخصصی در راستای اهداف 1404 است. علاوه بر این تشکیل کارگروه‌های تخصصی و دانش محور، دیگر هدف اساسی این مرکز است که به عنوان حلقه واسطی میان صنعت و دانشگاه عمل می‌کند.

وی ادامه داد: برگزاری جایزه شهید دادمان یکی از مهمترین اصول ارزشی این مرکز بوده که تعهد ویژه‌ای را برای مرکز ایجاد کرده است و امیدواریم با حضور پیشکسوتان و کارآفرینان این حوزه بتوانیم شاهد وحدت رویه و هماهنگی در این حوزه باشیم.

زانوسی تاکید کرد: برندگان این جایزه همگی متخصصان این حوزه هستند و  با توجه به استقبالی که از سوی متخصصان صورت گرفته شد، مرکز متخصصین راه و شهرسازی اقدام به تاسیس دبیرخانه دائمی این همایش کرد تا تمامی علاقه‌مندان بتوانند دستاوردهای خود را در این حوزه برای دوره های بعدی برگزاری همایش به ثبت برسانند.

در ادامه علی نبی زاده دبیرکل مرکز متخصصین راه و شهرسازی بیان کرد: یکی از مهمترین ضرورت‌های جامعه مهندسی تقدیر از مبتکران و متخصصان این حوزه است که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: تقدیر از چهره های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی ایران با شناسائی، انتخاب و تقدیر از سازمان های برتر در زنجیره ارزش راه و شهرسازی قدم در راه ترویج فرهنگ خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود نهاده و اقدام به ترویج، توسعه و آموزش مفاهیم سرآمدی و کیفیت در حوزه راه و شهرسازی نموده است.

دبیرکل مرکز متخصصین راه و شهرسازی تصریح کرد:همایش جایزه دادمان در راستای بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توام با خلاقیت و نوآوری و به منظور توسعه شبکه تعامل سازمان های حوزه راه و شهرسازی و ایجاد امکان تبادل و اشاعه دستاوردهای موفق و افزایش توان رقابت پذیری در سطوح ملی و بین المللی برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد:صنعت ساختمان در ایران صنعت بلامنازعه است و تقدیر از بزرگان و اندیشمندان حوزه یکی از روش‌های مرسوم در دنیا است که در صنعت شهرسازی نیز این موضوع وجود دارد و به بزرگان این عرصه نمادهای خاصی در حوزه راه و شهرسازی اعطا می شود و با این حال قصد داریم که در کشور نیز این روند را اجرا کنیم.

نبی زاده عنوان داشت: از چهره های ماندگار در عرصه های مختلف برای برگزاری هر چه بهتر این همایش و اعطای جایزه دادمان استفاده شده و کارآفرینی، بهینه سازی مصرف انرژی، قابلیت تجاری سازی و تولید ثروت، ایمنی، خلاقیت و نوآوری، تکنولوژی برتر و بومی سازی، تاثیر بر فرهنگ، جامعه و رفاه عمومی و محیط زیست از جمله مفاهیم ارزشی مدل جایزه دادمان هستند.

وی اظهار داشت: محورهای جایزه دادمان شامل ابنیه و ساختمان، راه و ترابری و شهرسازی و معماری می شود و کلیه متخصصین، سازمانها و بنگاههای ایرانی که در حوزه راه و شهرسازی فعالیت دارند می‌توانند در این جایزه شرکت کنند.

شادمهرراستین دبیر اجرایی همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتری راه و شهرسازی نیز دراین نشست اظهارداشت: همایش تقدیر چهره های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی ایران به صورت فراخاون محدود برگزار می‌شود و در آن پروژه ها، افراد و نهادهایی که از 10 سال گذشته در مسابقات معماری عمران و راه و شهرسازی به عنوان سرمایه‌گذار و مهندس برتر شناخته شده اند مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند و در نهایت سه جایزه برتر شهید دادمان به برترین ها اعطا می شود.

دبیر اجرایی همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار و کارآفرینان برتری راه و شهرسازی عنوان داشت: همزمان با این همایش از فعالان بخش صنعت ساختمان نیزتقدیر به عمل می آید تا به عنوان الگوهای موفق به جوانان معرفی شوند.

راستین خاطرنشان کرد: در این همایش کارآفرین برتر، فناوری برتر، دوستدار محیط زیست، سرمایه گذار برتر، پروژه های برتر، انتقال تکنولوژی برتر و شرکت برتر در حوزه راه و شهرسازی انتخاب می شوند.

وی اضافه کرد: در مجموع 100 پروژه در این همایش مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند لازم به ذکر است همایش تقدیر از چهره های ماندگار و کارآفرینان برتر راه و شهرسازی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، بنیاد چهره های ماندگار، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سازمان نظام مهندسی شورای مرکزی، گروه متخصصین ایران، مجمع مدیران کارآفرین، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز