خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بخش مسکن کمترین بدهی معوق را به سیستم بانکی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۵۰۵

بخش‌های عمده تسهیلات بانکی به صورت غیربهینه تخصیص داده شده است، این تخصیص منابع به بخش‌هایی بوده است که قدرت بازپرداخت را نداشته‌اند و در نتیجه موجب بدهی‌های سنگین به سیستم بانکی شده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که بخش‌های عمده تسهیلات بانکی به صورت غیربهینه تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این تخصیص منابع به بخش‌هایی بوده است که قدرت بازپرداخت را نداشته‌اند و در نتیجه موجب بدهی‌های سنگین به سیستم بانکی شده‌اند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اینکه طرح راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن در چه مرحله‌ای است، گفت: با رییس کل بانک مرکزی توافقاتی صورت گرفته که هم اکنون در حال طی شدن مسیر برای رفتن به شورای پول و اعتبار است.

وی در پاسخ به این سوال که در ‌‌نهایت قرار است این صندوق‌ها چه میزان از قیمت مسکن را تامین کنند، اظهار داشت: نظر شخص بنده این است که حداکثر توانایی تامین۵۰ درصد قیمت مسکن را بتوانیم با راه‌اندازی این صندوق‌ها برآورده سازیم اما تصمیم نهایی منوط به شورای پول و اعتبار است.

آخوندی در خصوص سیاست‌های غیرتورمی بخش مسکن در بسته‌ای که دولت ارائه داده است، گفت: در این بسته تمام تلاشمان این بوده است که بخش مسکن را بدون افزایش پایه پولی کشور فعال کنیم و تحریک بازار مسکن به هیچ عنوان از طریق افزایش پایه پولی و از طریق منابع بانک مرکزی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: عمده ابزار‌ها به سیستم‌های صندوق پس‌انداز مسکن که در واقع متکی به پس‌اندازهای مسکن است اتفاق خواهد افتاد و این به معنای تحریک نحوه تخصیص منابع در جامعه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که بخش‌های عمده تسهیلات بانکی به صورت غیربهینه تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این تخصیص منابع به بخش‌هایی بوده است که قدرت بازپرداخت را نداشته‌اند و در نیتجه موجب بدهی‌های سنگین به سیستم بانکی شده‌اند.

آخوندی افزود: قطعا بخش مسکن کمترین بدهی معوق را به سیستم بانکی داشته است همچنین بهترین تضمین‌های موجود مربوط به بخش مسکن است و تاریخ سیستم بانکداری کشور نشان می‌دهد که کمترین ضربه را از بخش مسکن خورده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب که در سال ۹۲ تخصیص منابع به بخش مسکن ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: با توجه به اینکه مسکن کم‌ریسک‌ترین حوزه اقتصادی است اگر بتوانیم صندوق پس انداز مسکن را راه بیندازیم تخصیص منابع بانکی در کشور تغییر پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز