خبرگزاری کار ایران

فاصله زیادی برای رسیدن به ایمنی پایدار جاده‌ای داریم

کد خبر : ۱۹۳۴۰۶

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با توجه به اینکه در راه‌های استان تهران به یک ایمنی پایدار رسیده‌ایم اما این میزان کافی نیست چرا که رفتار رانندگی تغییر می‌کند و همچنین علی رغم تمام کاستی‌هایی که در بخش آموزش وجود دارد مشکلات جدی وجود دارد که باید سعی کنیم روند رو به رشد دهه ۷۵ تا ۸۵ را در نظر بگیریم به طوری که از سال۸۵ این روند افزایش داشته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه برای رسیدن به ایمنی پایدار جاده ای راه طولانی داریم افزود: بحثایمنی مهمترین اولویت ماست و همچنین خط قرمز ما محسوب می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبرز واحدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: در بخش حمل و نقل جاده‌ای و راه ما از جهت منابع و اعتبارات سه سال سخت را می‌گذرانیم زیرا زمانی است که اعتبارات مشخص است و بر اساس اولویت‌بندی پروژه ها دنبال می‌شود.
وی افزود: در سال ۹۲ و نیمه اول سال ۹۳ منابع استانی اعتبارات منابع استانی دریافت شده است اما در حوزه نگهداری و ایمن‌سازی همچنین بهبود سطح راه های روستایی با هدفی که در بلند مدت برای خود تعیین کرده ایم بحثایمنی مهمترین هدف و خط قرمز ماست که به هیچ عنوان از این خط قرمز کوتاه نمی‌آییم.
واحدی با بیان اینکه ابلاغ اعتبارات چالش‌های جدیدی را به وجود آورده است تصریح کرد: اما در وزارت معدن صنعت و تجارت، نیروی انتظامی و ارگان دیگر هر اتفاقی که بیفتد در نوع خود تاثیرگذار است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه در راه‌های استان تهران به یک ایمنی پایدار رسیده‌ایم اما این میزان کافی نیست چرا که رفتار رانندگی تغییر می‌کند و همچنین علی رغم تمام کاستی‌هایی که در بخش آموزش وجود دارد مشکلات جدی وجود دارد که باید سعی کنیم روند رو به رشد دهه ۷۵ تا ۸۵ را در نظر بگیریم به طوری که از سال۸۵ این روند افزایش داشته است.
واحدی با بیان این مطلب که در سال ۹۱،۴۱۳ نفر در راه‌های روستایی و آزادراه‌ها جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: تعداد کشته‌ها در آزادراه‌ها و راه‌های روستایی در اسفند ماه نیز ۳۵۳ نفر تعداد بوده است.
وی افزود: در فروردین امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم اما آماری که از اردیبهشت ماه وجود دارد افزایش ۱۶ نفری جانباختگان جاده‌ای است.
وی تصریح کرد: بهار امسال نیز نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش میزان تلفات را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بیشترین کشته شدگان ما عابرین پیاده هستند افزود: ۴۹.۸ درصد در استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی و تهران است.
وی ادامه داد: از آنجایی که ۳۰ درصد تصادفات در تابستان است امیدواریم با هماهنگی که با پلیس راه و شهرداری‌ها خواهیم داشت بتوانیم این آمار را کاهش دهیم.
واحدی با اشاره به اینکه از ده روز قبل ماه رمضان تعویض روکش آسفالت‌ها را آغاز کرده‌ایم، افزود: تعویض روکش آسفالت محور حوزه رباط کریم و پیشوا در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز