خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۲؛

استفاده بیش از ۱۵ میلیون مسافر از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۲۳۸

پایانه مینی بوسرانی شهرستان فولاد شهر با جابه جایی ۱۰ هزار و ۷۷۷ هزار مسافر وشهرستان زرین شهر با جابه‌جایی ۹۴۳ هزار مسافر بیشترین حجم جابه جایی مسافر را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

کشور ایران به دلیل تنوع آب و هوایی و وجود اماکن زیارتی و سیاحتی متعدد، سالانه شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی زیادی بوده است. از طرفی به علت محدودیت خطوط ریلی و هوایی و افزایش خودرو‌های شخصی، سفر‌های جاده‌ای بیشترین حجم سفر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، آمار‌ها نشان می‌دهد که بخش حمل و نقل جاده‌ای سالانه بیش از ۹۰ درصد جابه جایی مسافران را به خود اختصاص داده است به همین دلیل اهمیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری و ناوگان حمل و نقل کالا و حفظ راههای کشور که از سرمایه‌های ملی به حساب می‌آید بر هیچ کس پوشیده نیست.

سرپرست اداره مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در این رابطه اظهار داشت: استان اصفهان جزء استان‌هایی است که به دلیل وجود جاذبه‌های فراوان، سالانه میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور است.

باقر کیانی با اشاره به رتبه سوم اصفهان در میزان جابه جایی مسافر در کشور گفت: در سال ۹۲ بیش از ۱۵ میلیون و ۸۵۴ هزار مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای از استان اصفهان به سراسر کشور سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال گذشته در استان اصفهان بیش از یک میلیون سفر انجام شده که در این سفر‌ها ۷ میلیون ۱۸۸ هزار مسافر از استان خارج شده، و بیش از ۸ میلیون نفر در داخل استان اصفهان از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه جا شده‌اند.

کیانی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۳۳۰ هزار سفر و قریب به ۵ میلیون مسافر از استان اصفهان به دیگر نقاط کشور مسافرت نموده‌اند.

وی تعداد رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافر را ۱۰ میلیون و ۶۰۶ هزار نفر عنوان کرد و اذعان داشت: ۵ هزار و ۱۱۶ دستگاه وسیله نقلیه عمومی مسافر بری جاده‌ای در سال ۹۲ به مسافران خدمت رسانی کرده‌اند.

سرپرست اداره مسافر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۳۶ شرکت مسافربری در استان اصفهان فعالیت دارند خاطر نشان کرد: پایانه مینی بوسرانی شهرستان فولاد شهر با جابه جایی ۱۰ هزار و ۷۷۷ هزار مسافر وشهرستان زرین شهر با جابه جایی ۹۴۳ هزار مسافر بیشترین حجم جابه جایی مسافر را در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز