خبرگزاری کار ایران

وزارت راه و شهرسازی هشدار داد:

افزایش تصادفات رانندگی در دوران رشد انفجاری وسایل نقلیه کشور

کد خبر : ۱۹۱۱۶۸

بررسی علت سوانح رانندگی نشان می دهد که ۳۰.۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو(عدم رعایت فاصله با اتومبیل جلویی)، ۲۵.۲ درصد انحراف به چپ، ۲۲.۶ درصد سرعت غیرمجاز، ۹ درصد عدم توانایی کنترل وسیله، ۵.۶ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۶.۸ درصد سایر موارد است.

وزارت راه و شهرسازی با اعلام این‌که ۳۰ درصد تلفات رانندگی مربوط به فصل تابستان است نسبت به قرار گرفتن ایران در مرحله‌ خاص رشد انفجاری وسایل‌ نقلیه و افزایش تصادفات و تلفات رانندگی هشدار داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه وشهرسازی، آمارهای تلفات رانندگی نشان می دهد که سه چهارم فوتی‌ها آقایان و یک چهارم فوتی‌های سوانح رانندگی خانم‌ها هستند.

همچنین از بین تلفات رانندگی افراد با شغل آزاد بالاترین میزان فوتی‌ها با ۲۸.۹ درصد و خانم‌های خانه‌دار با ۱۵.۸ درصد و کارگران با ۱۰.۳ درصد در ردیف‌های دوم و سوم هستند.

بنابر این گزارش آمارها نشان می دهد که ۴۹.۵ درصد فوتی‌ها به دلیل برخورد دو وسیله نقلیه، ۱۳.۲ درصد برخورد با عابر و ۲۸.۸ درصد واژگونی است.

همچنین در بخش تلفات عابر پیاده به ترتیب ابتدا مازندران با ۱۰.۴ درصد، سپس گیلان با ۹.۳ درصد و در ادامه خراسان رضوی با ۶.۷ درصد، فارس با ۶.۶ درصد، تهران با ۵.۶ درصد، خوزستان و آذربایجان غربی هر دو با ۴.۶ درصد بیشترین تلفات را دارند. ذکر این نکته ضروری است که هفت استان ذکر شده در مجموع با ۴۷.۸ درصد تلفات عابر پیاده را به خود اختصاص داده اند.

بنابر این گزارش بررسی علت سوانح رانندگی نشان می دهد که ۳۰.۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو(عدم رعایت فاصله با اتومبیل جلویی)، ۲۵.۲ درصد انحراف به چپ، ۲۲.۶ درصد سرعت غیرمجاز، ۹ درصد عدم توانایی کنترل وسیله، ۵.۶ درصد عدم رعایت حق تقدم و ۶.۸ درصد سایر موارد است.

همچنین آمار ارائه شده نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد تلفات تصادفات رانندگی در کشورهای با درآمد متوسط و کم اتفاق می‌افتد که تنها مالک ۴۸ درصد وسایل‌نقلیه ثبت شده در جهان هستند.

با در نظر گرفتن این مسئله که ایران در مرحله‌ای خاص از رشد وسایل‌نقلیه که به رشد انفجاری مرسوم است قرار گرفته و مطابق تجارب سایر کشورها، درگذر از این مرحله، تعداد تصادفات و تلفات رانندگی رشد خواهد یافت که پیشگیری از این سناریو نیازمند عزم جدی برنامه‌ریزان و کارشناسان مرتبط با ایمنی و مدیریت هماهنگ و سرمایه‌گذاری کلان در سطح ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز