خبرگزاری کار ایران

گلایه مقامات کشتیرانی در گفتگو با ایلنا؛

کشتی‌های ایرانی در آخر صف / پهن کردن فرش قرمز برای کشتی‌های خارجی / سفارش کشتی نداده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۴۸۷

بسیاری از تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند برای افتتاحیه واحدهای تولیدی خود نیاز به بارگیری کشتی هایی دارند که در بنادر پهلو گرفته‌اند و تخلیه بار نمی‌شوند و بارها این افتتاحیه‌ها که قرار است با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شود به تاخیر افتاده است. همچنین دلیل خوش خدمتی به خارجیان باید بررسی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لغو تحریم بندر شهیدرجایی هفته گذشته نقل محافل خبری شد که بر اساس این خبر شب گذشته نخستین کشتی خارجی از کشور تایوان به نام Wan Hai وارد بندر شهید رجایی شد و صبح امروز تخلیه بارگیری این کشتی صورت گرفت.

گفتنی است اعمال تحریم‌ها موجب کاهش استقبال خطوط کشتی‌رانی خارجی و پایین آمدن بهره‌وری کشور شد و هم اکنون با شکسته شدن خط تحریم‌ها این شرکت تایوانی اولین خط کشتیرانی خارجی است که در این بندر تخلیه بارگیری می‌شود و می‌توان این را نقطه عطفی برای ارتباط تجاری ایران با جوامع بین‌المللی دانست همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که اشتیاق زیادی از سوی شرکت‌های خارجی برای ورود به آب‌های ایران و تجارت با ما وجود دارد.
این خبر و اتفاق از این سو که موجب تقویت روابط بین‌المللی ایران با کشورهایی می‌شود که تحریم موجب انزوای ایران و گسستگی ارتباط با آن‌ها شده بود می‌تواند خوشایند ما باشد اما اگر از این منظر که چرا با وجود اینکه ۱۰ روز از ورود برخی کشتی‌های داخلی دارای محموله‌های مورد نیاز تولید کنندگان به بنادر می‌گذرد و هیچ تعجیلی برای تخلیه بار آن‌ها وجود ندارد شیرینی این مهم را به تلخی تبدیل می کند.
محمد حسین داجمر، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد به این موضوع گفت: بسیاری از تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند برای افتتاحیه واحدهای تولیدی خود نیاز به بارگیری کشتی هایی دارند که در بنادر پهلو گرفته‌اند و تخلیه بار نمی‌شوند و بارها این افتتاحیه‌ها که قرار است با حضور معاون اول رییس جمهور انجام شود به تاخیر افتاده است.
وی تصریح کرد: نامه‌های زیادی از قطعه سازان رسیده است که کشتی‌هایی از تاریخ هجدهم تیرماه وارد بنادر شده اند اما تا کنون تخلیه بار نشده اند.

داجمر با بیان این مطلب که کشتی‌ها داخلی در آخر صف تخلیه بار هستند و کشتی های خارجی از راه نیامده اول صف قرار می گیرند و برایشان فرش قرمز پهن می شود ادامه داد: مسئولین با وجود اینکه بی اعتنا از کنار تخلیه بار کشتی‌های داخلی می‌گذرند برای کشتی‌های خارجی اولویت قائل می‌شوند و بدون هیچ وقفه‌ای در کم‌تر از ۲۴ ساعت تخلیه بار آن را انجام می‌دهند.

وی همچنین در خصوص اخباری که توسط برخی رسانه ها مورد توجه قرار گرفته است مبنی بر سفارش کشتی نیز گفت: در این خصوص ما هیچ اطلاعاتی نداریم و فکر می کنم که این مهم بیشتر در راستای جلب توجه و بزرگنمایی است اما با این همه اصل خبر را نیز نه تایید می کنیم و نه تکذیب چرا که این خبر ارتباطی با کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

همچنین یکی دیگر از مقامات کشتی رانی در گفت و گو با ایلنا نیر گفته است که شرکت کشتی رانی جمهوری اسلامی در طی سالهای تحریم با تمام توان مشغول فعالیت بوده است و حال اینکه کمی شرایط تغییر کرده است و تحریم ها در حال برداشته شدن است این درست نیست که تمامی مسئولان به استقبال کشتی های خارجی روند و در صورتی که این روند ادامه یابد ما نیز در تصمیمات خود تغییراتی را اعمال خواهیم کرد.

این منبع آگاه همچنین ادامه داد: البته در ابتدای امر باید دید دلیل این خوش خدمتی ها چیست و چرا آنان کشتی ها داخلی را مورد بی مهری قرار داده اند. متاسفانه بنادر ما بیش از حد محموله هایی که توسط کشتی های ایرانی وارد می شود را معطل می کنند که این مهم به زیان تولید داخل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز