خبرگزاری کار ایران

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد

وارسی پروازی از ۲۲ دستگاه کمک ناوبری در ۱۳ فرودگاه

کد خبر : ۱۸۸۲۲۲

حمید حبیبی اظهار کرد: هواپیماهای تجاری با استفاده از سیگنال‌های دریافتی از دستگاه‌های کمک ناوبری اقدام به ناوبری در فضای کشور کرده و از نقطه ای به نقطه دیگر پرواز می کنند. همچنین با کمک علائم دریافتی از این دستگاهها می توانند براساس طرح های فرود مانورهای لازم را در اطراف فرودگاه‌ها به عمل آورده و اقدام به فرود کنند.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: به منظور حصول اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه‌های کمک ناوبری، وارسی پروازی از ۲۲ دستگاه در ۱۳ فرودگاه کشور انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، حمید حبیبی اظهار کرد: هواپیماهای تجاری با استفاده از سیگنال‌های دریافتی از دستگاه‌های کمک ناوبری اقدام به ناوبری در فضای کشور کرده و از نقطه ای به نقطه دیگر پرواز می کنند. همچنین با کمک علائم دریافتی از این دستگاهها می توانند براساس طرح های فرود مانورهای لازم را در اطراف فرودگاه‌ها به عمل آورده و اقدام به فرود کنند.

وی افزود: بنابراین ضروری است به منظور حصول اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه‌های کمک ناوبری در فواصل زمانی معین از دستگاه‌های مذکور وارسی پروازی به عمل آمده و کالیبراسیون دستگاه‌ها انجام پذیرد.

حبیبی تصریح کرد: برهمین اساس با نظارت سازمان هواپیمایی کشوری و با هماهنگی سایر دست اندرکاران، در تیرماه امسال کار وارسی پروازی از ۲۲ دستگاه کمک ناوبری در ۱۳ فرودگاه کشور به پایان رسید.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این عملیات وارسی پروازی که به صورت فشرده طی ۶۴ ساعت پرواز صورت گرفت، فرودگاه‌های کرمانشاه، ایلام، سنندج، خرم آباد، تبریز، ارومیه، اردبیل، رشت، ساری، شیراز، اصفهان، مهرآباد، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) تحت پوشش قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز