خبرگزاری کار ایران

ابطال بیش از ۱۳۰ هزار برگه تسهیلات مسکن

کد خبر : ۱۸۱۱۲۰

ر اساس نامه ای که اخیرا بانک مسکن به فرابورس ابلاغ کرده و در قالب اطلاعیه در ۱۵ خرداد ۹۳ و اول تیر جاری در سایت فرابورس منتشر شده است، اوراق ˈتسه ۹۰۰۴ˈ و ˈتسه ۹۰۰۵ˈ صرفا تا ۱۵ تیر ماه جاری قابلیت معامله خواهند داشت و پس از آن عملا امکان معامله آنها سلب خواهد شد.

رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس ایران گفت: بیش از ۱۳۰ هزار ورقه حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در صورت بی توجهی دارندگان و خریداران آنها در معرض ابطال قرار دارند.
به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، علیرضا توکلی افزود: در حال حاضر به طور میانگین، ماهانه ۵۰ هزار ورقه تسهیلات ابطال شده اند و این در حالی است که از تیر ماه سال جاری سرعت ابطال افزایش یافته و این رقم به بیش از ۲ برابر خواهد رسید.

به گفته وی، بر اساس نامه ای که اخیرا بانک مسکن به فرابورس ابلاغ کرده و در قالب اطلاعیه در ۱۵ خرداد ۹۳ و اول تیر جاری در سایت فرابورس منتشر شده است، اوراق ˈتسه ۹۰۰۴ˈ و ˈتسه ۹۰۰۵ˈ صرفا تا ۱۵ تیر ماه جاری قابلیت معامله خواهند داشت و پس از آن عملا امکان معامله آنها سلب خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه دارندگان اوراق ˈتسه ۹۰۰۵ˈ تا یک ماه پس از توقف نماد معاملاتی، فرصت استفاده از آنها برای اخذ تسهیلات را خواهند داشت یادآور شد: اوراق ˈتسه ۹۰۰۴ˈ در تاریخ ۱۵ تیر ماه جاری ابطال خواهند شد و لازم است دارندگان این اوراق در اسرع وقت جهت استفاده از آنها اقدام کنند، ضمن آنکه تا ۱۵ مرداد ۹۳ نیز اوراق تسهیلات موجود در نماد ˈتسه ۹۰۰۶ˈ که در حدود ۷۵ هزار ورقه است ابطال می شود.

رئیس اداره ابزارهای نوین فرابورس ایران افزود: از ۱۵ شهریور ۹۳ به بعد، در هر ماه دو نماد متوقف شده و دارندگان آنها صرفا می توانند ظرف یک ماه برای استفاده از اوراق به شعب بانک مسکن مراجعه کنند که در این تاریخ نماد اوراق ˈتسه ۹۰۰۷ ˈ و ˈتسه ۹۱۰۱ˈ متوقف خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ابطال اوراق تسهیلات مسکن در سررسید، قاعدتا باید قیمت این اوراق با نزدیک شدن به سررسید کاهش یافته و اوراقی که کمتر از سه ماه تا سررسیدشان باقی مانده است، قیمتشان کمتر از قیمت سایر اوراق شده و به تدریج قیمتشان به سمت صفر نزدیک شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز