خبرگزاری کار ایران

رئیس راه‌آهن افغانستان اعلام کرد

مطالعه ساخت ۵۳۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۸۲۶

لازم است خط ترانزیتی چین به افغانستان، ایران و ترکیه و اروپا تکمیل شود.

رئیس راه‌آهن افغانستان گفت: مطالعات ساخت ۵۳۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور افغانستان انجام شده است تا حلقه‌های مفقوده کریدورهای ترانزیتی تکمیل شود.

به گزارش ایلنا، شمس رئیس راه‌آهن افغانستان در مراسم اختتامیه دوره آموزش کارشناسان راه‌آهن این کشور در ایران بیان کرد: از برگزاری چنین دوره‌ای خشنود هستم و به خاطر برگزاری دقیق و علمی چنین دوره‌ای از راه‌آهن کشور ایران قدردانی می‌کنم.
شمس بیان کرد: این دوره در قسمت تعمیرات خط آهن، سازه‌های فنی و حفظ و نگهداری راه‌آهن انجام شد که برای کارشناسان ما مفید بود.
رئیس راه‌آهن افغانستان ادامه داد: مطالعات احداث۵۳۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور افغانستان انجام شده است تا شبکه ملی ریلی این کشور و شبکه منطقه‌ای ریلی تکمیل شود.
شمس اظهار داشت: لازم است خط ترانزیتی چین به افغانستان، ایران و ترکیه و اروپا تکمیل شود.
بنابراین گزارش در ادامه این مراسم سفیر افغانستان در ایران اظهار داشت: میان ایران و افغانستان فرصت‌ها و ظرفیت همکاری مختلفی وجود دارد.
نور بیان کرد: دنیای موفق، دنیای متحد است؛ ۱۰ کشور منطقه در یک سازمان اقتصادی اکو عضو هستند و منافع مشترک دارند.
سفیر افغانستان در ایران گفت: خطوط راه‌آهن در همکاری منطقه‌ای و فرامنطقه‌‌ای کشورها نقش مهمی دارد؛ با سرعت بالا و هزینه کم جابه‌جایی را انجام می‌دهد و در بعد روابط سیاسی مفید است.
وی بیان کرد: در ابعاد اقتصادی و فرهنگی و سرمایه‌گذاری توسعه خطوط ریلی قابل توجه است، در حال حاضر پروژه بزرگ خط آهن چین - قرقیزستان - تاجیکستان - افغانستان - ایران - ترکیه - اروپا باید تکمیل شود.
سفیر افغانستان در ایران بیان کرد: کشور چین مسافت دریایی طولانی در پیش دارد، تا کالای خود را به مقصد برساند که اگر این خط آهن تکمیل شود، بخش اعظم مبادلات منطقه‌ای از طریق مسیر مذکور انجام می‌شود.
وی یادآور شد: از سوی دیگر کشور هند نیز تأکید فراوانی بر توسعه بندر چابهار دارد، تا در کنار آن این بندر اقیانوسی به خط آهن متصل شود.
وی یادآور شد: کشورهای دوست و برادر ایران و افغانستان پل ارتباطی و ترانزیتی منطقه هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز