خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

استقرار مدیریت واحد در روستاهای کشور یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۵۹۰

در سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرها مسائل امنیتی و اجتماعی بسیار مهم است و پایین بودن کیفیت ساخت و سازها در این مکانها سبب شده است در نتیجه یک زلزله شاهد خسارت های زیادی در این سکونتگاه ها باشیم.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور استقرار مدیریت واحد در روستاهای کشور را یک ضرورت دانست و تاکید کرد در صورت استقرار مدیریت واحد در روستاها هرگونه تصمیم گیری در این مناطق با برنامه ریزی مناسبی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، اسماعیل نجار روز دوشنبه در نخستین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی در اردبیل بر نظارت بیشتر بر ساخت و سازها در روستاهای کشور تاکید کرد و گفت: نظارت بر ساخت و ساز و مسائل عمران روستایی کشور از اتلاف منابع در این مناطق جلوگیری می کند، ضمن این که شاهد احداثواحدهای مسکونی با کیفیت در مقابل حوادثخواهیم بود.
وی خواستار افزایش کیفیت ساخت و سازها در روستاهای کشور شد و افزود: هر قدر کیفیت ساخت و سازها در روستاهای کشور افزایش یابد، خسارت روستاییان و روستاهای کشور در مقابل حوادثمختلف به کمترین میزان کاهش می یابد.
معاون وزیر کشور اظهار کرد: کم توجهی و مهاجرت روستاییان به شهرها سبب شده است که هم اکنون ۷۰ درصد جمعیت کشور در شهرها و ۳۰ درصد در روستاها زندگی کنند.
به گفته نجار مهاجرت روستاییان به شهرها در افزایش سکونتگاه های غیررسمی بسیار تاثیرگذار بوده و افزایش سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرها در نتیجه مهاجرت روستاییان بوده است.
وی افزود: در سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرها مسائل امنیتی و اجتماعی بسیار مهم است و پایین بودن کیفیت ساخت و سازها در این مکانها سبب شده است در نتیجه یک زلزله شاهد خسارت های زیادی در این سکونتگاه ها باشیم.
نجار با اشاره به نقش روستاها در تامین امنیت غذایی کشور اظهار کرد: در صورتی که تولید در روستاها با مشکلاتی مواجه شود کشور با چالش های زیادی رو به رو خواهد شد.
معاون وزیر کشور تاکید کرد چاره ای نداریم جز این که در تمام زمینه ها به روستاهای کشور توجه کنیم و به صورت عملی نتایج به دست آمده از این همایش را در روستاها اجرایی کنیم.
نخستین همایش ملی توسعه پایدار کالبدی - فضایی روستایی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از امروز دوشنبه به مدت دو روز در استان اردبیل آغاز شد.
جایگاه منظومه های روستایی در توسعه پایدار کالبدی روستاها، نقش طرح های توسعه کاربردی در ارتقای جایگاه گردشگری روستایی و جایگاه بهسازی بافت های با ارزش روستایی در توسعه کالبدی روستاها در این همایش مورد بحثو بررسی قرار می گیرد.
همچنین در این همایش ملی طراحی روستایی و طرح های هادی، مدیریت بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و نقش سرمایه اجتماعی در حکمرانی محلی مطلوب در روستاها توسط کارشناسان و متخصصان حوزه عمران روستایی بررسی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز