خبرگزاری کار ایران

سیده فاطمه مقیمی:

ناوگان فرسوده مانع از افزایش و توسعه ترانزیت می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۶۴۵

عضو اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور گفت: با ناوگان فرسوده نمی‌توان چشم انداز خوبی را برای ترانزیت متصور شد همچنین بر اساس تبصره " ه " ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم توسعه قرار ورود کامیون با حداقل ۳ سال عمر بود که تا کنون اجازه ورود صادر نشده است.

نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق گفت: با ناوگان فرسوده نمی‌توان چشم انداز خوبی را برای ترانزیت کشور پیش بینی کرد، همچنین بر اساس تبصره " ه " ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم توسعه قرار بر این بوده است تا با ورود کامیون های جدید عمر ناوگان کاهش یابد اما تا به امروز مجوز های لازم در این زمینه صادر نشده است.

سیده فاطمه مقیمی، نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق، صنایع و معادن کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا وضعیت رسیدگی دولت به ترانزیت کشور را کند دانست و اظهار داشت: انتظار بود که کمی سریع‌تر و مقتدرانه‌تر بر روی ترانزیت و ناوگان حمل‌وتقل جاده‌ای فرسوده کشور تصمیم‌گیری شود اما متاسفانه شاهد چنین اقدامی نبوده ایم.

وی با بیان این مطلب که با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای چشم‌انداز خوبی را نمی‌توان برای ترانزیت متصور شد افزود:

تولیدات داخلی داخلی جوابگوی ناوگان کشور کشور نیست و در این خصوص نیاز به واردات کاملا به چشم می آید، همچنین بر اساس تبصره " ه " ماده ۱۶۳ قانون برنامه پنجم توسعه قرار بر این بوده است تا با ورود کامیون های جدید عمر ناوگان کاهش یابد اما مجوز های لازم در این زمینه صادر نشده است.

مقیمی اقدامات صورت گرفته توسط دولت یازدهم را محدود دانست و ادامه داد: نامه‌ای در خصوص بحثمبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط کارگروه شورای عالی ترابری به دولت و شورای عالی اقتصاد ارسال شد که براساس آن توقف اجرای قانون توصیه شد همچنین در بحثامور گمرکی اقداماتی صورت گرفت.

نایب رییس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق در پاسخ به این سئوال که جلسات با عباس آخوندی وزیر راه و بخش خصوصی تا به امروز چه نتیجه‌ای در بر داشته است، گفت: متاسفانه از جلسات برگزار شده نتیجه خاص و قابل تاثیری حاصل نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز