خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک:

اجرای فاز دوم هدفمندی فیتیله مسکن را پایین کشید

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۴۲

در فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه شاهد افزایش حجم خرید و فروش مسکن بودیم اما با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و کاهش هیاهوی آن، تقاضای خرید مسکن به روال سابق برگشت.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک گفت: در فروردین ماه و اوایل اردیبهشت ماه شاهد افزایش حجم خرید و فروش مسکن بودیم اما با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و کاهش هیاهوی آن، تقاضای خرید مسکن به روال سابق برگشت.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک در گفت‌وگو و با خبرنگار ایلنا با اشاره به کاهش حجم خرید و فروش مسکن در روزهای اخیر اظهار داشت: در فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت ماه حجم معاملات افزایش پیدا کرد اما با فروکش کردن هیاهوی اجرای فاز دوم هدفمندی، تقاضا کاهش پیدا کرد.

وی افزود: قیمت خانه در حال به ثبات رسیدن است که این نوید بخش روزهای خوبی برای آینده این کالا است.

خسروی با تاکید بر اینکه امسال بر عکس سال گذشته افزایش کمی را در اجاره بها شاهد بودیم، تصریح کرد: کل مواردی که موجب افزایش اجاره شود اعم از افزایش نرخ تراکم، اجرای فاز دوم هدفمندی و افزایش مالیات‌ها بیشتر از ۱۵ درصد نبوده است به همین دلیل امسال با افزایش زیادی در حوزه اجاره مواجه نشدیم.

رئیس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از اجرای جانمایی ملک در مبایعه‌نامه‌ها خبر داد و افزود: بعد از سه سال پیگیری و جلسات مکرری که با سازمان نقشه‌برداری کشور داشتیم قرار است که این بند در مبایعه نامه درج شود.

وی افزود: با این بند محل دقیق خانه از لحاظ غربی و شرقی مشخص می‌شود همچنین فردی که خانه را می‌خرد از لحاظ ابعاد جغرافیایی در مبایعه نامه مانند بارکد دو بعدی ثبت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز