خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

پایان مرحله دوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۹۳

با بهره برداری از این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه کانتینر از سه میلیون کانتینر TEU در سال به شش میلیون کانتینر افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده مرحله دوم طرح توسعه بندرشهید رجایی پایان می‌یابد.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مرحله دوم طرح بندر شهید رجایی انجام شده است اظهار داشت: ۱۰ درصد باقیمانده مربوط به نصب تجهیزات است که از اوایل سال آینده آغاز می شود.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه کانتینر از سه میلیون کانتینر TEU در سال به شش میلیون کانتینر افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: هفت فاز برای توسعه مجتمع بندری شهید رجایی تعریف شده است که با اجرای کامل آن ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر به بیش از ۲۴ میلیون TEU کانتینر افزایش خواهد یافت.

آخوندی ادامه داد: برای توسعه بیشتر مجتمع بندری شهید رجایی دو هزار و ۴۰۰ هکتار زمین پس کرانه آماده شده است.

وی اظهار کرد: حمل و نقل سالانه ۸۵ میلیون تن کالای غیر نفتی و ۵۶ میلیون تن مواد نفتی از این مجتمع، موقعیت این بندر را در بین بنادر ایران ممتاز کرده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از شلمچه در جنوب غربی خلیج فارس تا شرق ترین منطقه کشور، دو هزار کیلومتر جاده ساحلی وجود دارد که ۹۰۰ کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی هرمزگان است و تقریبا ۳۳۰ کیلومتر آن بهره برداری شده است.

آخوندی در پایان گفت: دولت مصمم است جاده میناب به جاسک را به بزرگراه ارتقا دهد و با تمهیداتی بزرگراه بندرعباس – پارسیان را که در دست اجراست، هرچه سریعتر تمام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز