خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

اجرای طرح مسکن اجتماعی باید در متراژهای بزرگ‌تر صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۸۴۷

در طرح مسکن اجتماعی مطرح شده که متراژ خانه‌ها بین ۳۵ تا ۶۰ متر خواهد بود که به نظر می‌رسد باید تجدید نظر شود / اجرای طرح مسکن مهر برای شهرهای بزرگ مانند تهران اشتباه بود

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهارداشت: دولت باید طرح مسکن اجتماعی را در بافت‌های فرسوده و در متراژهای بزرگ‌تر تر ایجاد کند.

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مزیت‌های مسکن مهر گفت: مسکن مهر در شهرهای کوچک ومتوسط علاوه‌بر خانه‌دار کردن بسیاری از مردم، توانست دست دلالان مسکن را کوتاه و قیمت خانه را کاهش دهد.

وی افزود: اجرای طرح مسکن مهر برای شهرهای بزرگ مانند تهران اشتباه بود چرا که ساخت شهرک‌هایی چون پرند وپردیس قطعا نیازمند امکانات و شرایط لازم زندگی است بالطبع تکمیل این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری زیادی را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی توسط دولت یازدهم اظهار داشت: باید طرح مسکن اجتماعی در بافت‌های فرسوده ایجاد شود همانطور که در طرح مسکن مهر نیز باید بافتهای مسکونی داخل شهرها نوسازی می شد تا قیمت‌ها کاهش یابد.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران همچنین به کلیات طرح مسکن اجتماعی که توسط وزیر مسکن و معاونین وی مطرح شده اشاره کرد و افزود: البته تاکنون جزئیات دقیقی در خصوص طرح مسکن اجتماعی توسط وزیر مسکن و شهرسازی ارائه نشده است اما بر اساس کلیات به نظر می رسد چنانچه این طرح در بافت‌های فرسوده ایجاد شود و بر مبنای اجاره به شرط تملیک باشد طرح قابل دفاعی خواهد بود.

جباری تصریح کرد: همچنین در طرح مسکن اجتماعی مطرح شده که متراژ خانه‌ها بین ۳۵ تا ۶۰ متر خواهد بود که به نظر می‌رسد در این ارتباط باید بررسی بیشتری صورت گرفته و تجدید نظر شود.

نماینده بندر لنگه و بستک در مجلس همچنین افزایش وام مسکن را درافزایش قیمت مسکن موثر دانست و گفت: در شرایطی که طرح مسکن مهر تورم زا مطرح می شود چگونه است که با افزایش وام خرید مسکن و افزایش نقدینگی، قیمت مسکن افزایش نیابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز