خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درپاسخ به ایلنا:

ایران هاب دوم منطقه با نود میلیون مسافر

کد خبر : ۱۲۵۶۱۴

قیمت سوخت برای این پروازها ۱۰ درصد ارزان تر شده است به طوری که قیمت سوختی که در گذشته به این پروازها اختصاص می‌یافت ۱۹ درصد بود اما اکنون سوخت را با قیمت ۹ سنت به ‌آنها می‌دهیم.

قائم مقام وزیر در امور هوانشناسی و هوانوردی اعلام کرد: بر اساس ماده ۱۶۱ در برنامه پنج ساله دوم تکالیفی برای صنعت هوایی ایجاد شده است که هدف آن قرار دادن ایران در جایگاه دوم هاب منطقه در جذب مسافر در ۵ سال آتی با جذب نود میلیون مسافر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی محمد نوریان در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار ایلنا ضمن بیان مطلب بالا افزود: اگر قرار است هاب دوم منطقه شویم باید ابتدا حجم پروازی هواپیماها در کشور بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به میزان بدهی ایرلاینها تصریح کرد: حجم بدهی عوارض فرودگاهی شرکتهای هواپیمایی مشخص نیست زیرا بیش از هشت سال عوارض فرودگاهی ثابت بوده است و پس از بالا رفتن تورم و نرخ ارز این رقم نیز هنوز شفاف نیست.

نوریان با بیان این که پروازهای عبوری در اسمان کشور ۸.۵ درصد افزایش یافته است؛ افزود: قیمت سوخت برای این پروازها ۱۰ درصد ارزان تر شده است به طوری که قیمت سوختی که در گذشته به این پروازها اختصاص می‌یافت ۱۹ درصد بود اما اکنون سوخت را با قیمت ۹ سنت به ‌آنها می‌دهیم.

نوریان با بیان این که سه شرکت ایران ایر؛ ماهان؛ و آسمان برای پرواز مستقیم بین ایران و امریکا اعلام آمادکی کردند تاکید کرد: باید سازمانهای هواپیمایی امریکا و ایران شرایطی فراهم کنند تا بعد از حل مسائل سیاسی و ذوب شدن یخهای ارتباط بین ایران و آمریکا و اروپا این مسئله نیز هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

۲.۵ سال زمان برای ایجاد شهر فرودگاهی امام خمینی

قائم مقام وزیر با بیان این که از زمانی که بودجه به این طرح اختصاص داده شود. ۲.۵ سال بعد شهر فرودگاهی احداثخواهدشد افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی پروژه بزرگی است؛ که تنها بخشی از آن مربوط به صنعت هوایی است؛ ما پیشنهاداتی هم از سوی شرکتهای داخلی و همچنین شرکتهای خارجی همچون چین؛ مالزی؛ آلمان؛ و روسیه؛ برای سرمایه‌گذاری در این پروژه داشتیم.

نوریان با اشاره به مشکلات صنعت هوایی طی سالها گذشته افزود: اولین موضوع کع باید در آن تجدید نظر شود ارزیابی قوانین دست و پا گیر در صنعت هوایی است.

وی مشکل بعدی را فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل هوایی کشوراعلام کرد و گفت: باید بر اساس آنچه در قانون پیش‌بینی شده به کمک صاحبان بخش خصوصی تنوع ده گانه در قیمت و کلاس شرکتهای هواپیمایی ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز