خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا:

پیشگیری از وقوع جرایم سایبری رویکرد پلیس فتاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۹

رویکرد اصلی پلیس سایبری ایران را در اجرای طرح ملی پایش و نظارت بر بازارICT، قانونمند سازی، اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری عنوان کرد.

ایلنا: رئیس پلیس فتا ناجا از اجرای طرح ملی پایش و نظارت بر بازار ICT در ۱۰ آذر خبر داد و گفت: ارتقای سطح آگاهی مردم و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کاهش تخلفات و جرایم این حوزه از اهداف مهم طرح است.

به گزارش ایلنا، کمال هادیانفر با اشاره به اینکه پلیس فتا ناجا با چشم انداز تامین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور با سازمانی هوشمند، در راستای حفظ حریم خصوصی، صیانت از اموال، منافع اقتدار ملی در فضای سایبری از سال ۸۹ تشکیل شده است، رویکرد اصلی پلیس سایبری ایران را در اجرای طرح ملی پایش و نظارت بر بازارICT، قانونمند سازی، اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع جرایم سایبری عنوان کرد.

رئیس پلیس سایبری کشور افزود: در راستای اهداف و ماموریت‌های این پلیس با عضویت در کمیته تفاهمنامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از اولین روزهای تشکیل این کمیته با حضور مستمر در جلسات مرکزی و هدایت رده‌های استانی در کمیته‌های استانی به عنوان یکی از محورهای اصلی کمیته مذکور تبدیل شده است.

سردار هادیانفر در ادامه محورهای مورد توجه این پلیس در راستای فعالیت‌ها و اقدامات می‌دانی برابر اسناد تفاهمنامه طرح ملی پایش و نظارت بر بازار ICT را شامل جرائم علیه محرمانگی داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، جرائم علیه صحت و تمامیت داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی، سرقت داده‌های رایانه‌ای و کلاهبرداری رایانه‌ای برشمرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمام تلاش پلیس فتا و سایر اعضاء در بخش‌ها و سازمان‌های مختلف و تبادل تفاهمنامه بیان داشت: اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در جهت شناسایی چالش‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات این فضا هدف پلیس فتا در طرح پایش و نظارت بر بازار ICT است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا افزود: امیدواریم مردم عزیز کشورمان و اصناف رایانه‌ای؛ ما را در توسعه امنیت فضای سایبری یاری دهند تا پلیس فتا بتواند به معنای واقعی سایه سار امنیت در فضای سایبری کشور باشد.

این مقام ارشد انتظامی در خاتمه اظهار داشت: سایت پلیس فتا به آدرسwww. cyberpolice. irآماده دریافت گزارشات مردمی و ارائه آموزش‌های عمومی امنیت سایبری به هموطنان عزیز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز