خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا مطرح شد؛

استقبال فوق‌العاده از محصولات شایان دیزل/ افزایش سقف تولیدات در سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۶۳

مجید قلی‌زاده، رئیس هیات مدیره شایان دیزل و سیدحمید تقی‌زاد، عضو هیات مدیره شایان دیزل در حاشیه چهارمین نمایشگاه خودرو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت فعالیت شرکت شایان دیزل صحبت کردند.

مجید قلی زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا   گفت: تولید محصولان شایان دیزل با یک محصول 4 در 2 آغاز شد و امروز خوشبختانه  محصول 4 در 2 مدل 480 ایکس7 که یکی از بروزترین محصولات در کشور  است و استانداردهای اروپایی را نیز دارا می‌باشد.

مجید قلی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه استقبال خوبی از این محصول شده است و  سال گذشته حدود 400 دستگاه از این خودرو تولید شد و امسال نیز تلاش داریم تا 1500 دستگاه از این خودرو را تولید کنیم. البته محصولات دیگری همچون 6 در 4 کشنده، کامیونت 5 در 2، 6.5 تن و 8.5 تن را نیز داریم و محصولات 5، 6 و 10.5 تن را نیز می‌خواهیم تولید کنیم و 6 در 4 باری و 6 در 2 کمپرس را نیز می‌خواهیم تولید کنیم و امیدواریم بتوانیم در سال آینده به تیراژ 3000 دستگاه در سال برسیم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه از محصولات شرکت شایان دیزل استقبال خوبی شده است و این شرکت نیز تلاش دارد تا شرایط مناسبی را برای خریداران فراهم کند، گفت: ما برای فروش محصولاتمان به صورت لیزینگی تا پایان سال 1400 همکاری خوبی با بانک توسعه تعاون داشتیم و قرار است اگر شرایط فراهم شود امسال نیز این همکاری ادامه پیدا کند. همچنین در حال مذاکره با چند بانک دیگر برای انجام امور لیزینگی هستیم. همچنین در بحث خارج کردن خودروهای فرسوده و اختصاص خودروهای نو به رانندگان نیز شرایط خوبی را فراهم کرده‌ایم.

مجید قلی‌زاده ادامه داد: متاسفانه مجوزی که برای واردات خودروهای کارکرده به کشور داده شد به ضرر تولیدکنندگان داخلی است زیرا امروز در بحث خودروهای سنگین همه خودروسازان در حال ارائه محصولات جدید و با کیفیت هستند.

وی افزود: قیمت نهایی ماشین کشنده 4 در 2 مدل 480 حدود 3 میلیارد و 350 میلیون تومان است افراد می‌توانند با پرداخت رقمی حدود 2 میلیارد و 250 میلیون تومان و تسهیلاتی حدود 1 میلیارد تومانی صاحب خودرو شوند. البته تسهیلات زمانی پرداخت می‌شود که بانک،‌ مشتری را تایید کند و در یک پروسه زمانی 3 الی 4 ماهه متقاضیان می‌توانند صاحب خودرو شوند.

مجید قلی‌زاده با اشاره به گستردگی نمایندگی‌های شایان دیزل در سراسر کشور و خارج از کشور گفت: هم اکنون 12 نمایندگی در داخل کشور فعال هستند و ما قصد داریم تا 8 نمایندگی دیگر نیز تاسیس کنیم و هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا صادرات این محصول به کشور پاکستان و افغانستان انجام شود و قصد داریم در این کشورها نیز نمایندگی تاسیس کنیم.

وی ادامه داد: این ماشین 10 سال خدمات گارانتی دارد و حدود 2 سال و یا 200 هزار کیلومتر به صورت کامل پشتیبانی می‌شود ضمن آنکه بخش‌های مختلف این خودرو همچون گیربکس و سیستم سوخت‌رسانی و سیستم باد  به دلیل اینکه از آخرین سیستم‌های روز استفاده می‌کند در اروپا و کشورهای دیگر خدمات خوبی دریافت می‌کند و قطعات یدکی آن در همه کشورها قابل تهیه است.

مجید قلی‌زاده گفت: هر شرکت داخلی و خارجی که حدود 100 دستگاه از این اتومبیل را خریداری کند و یا سفارش بدهد ما قطعا در شهر محل سفارش دهنده یک نمایندگی مستقل راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی همچنین درباره تاسیس کارخانه جدید در مناطق آزاد و کلنگ‌زنی آن توسط سعید محمد گفت: خط دوم فاز تولید حدود یک ماه پیش کلنگ‌زنی شد و تلاش داریم تا در یکی دو سال آینده ضمن افزایش تنوع محصولات، فاز دوم کارخانه را نیز راه‌اندازی و تاسیس کنیم.

سیدحمید تقی‌زاد نیز گفت: شرکت شایان دیزل در سال 1395 تاسیس شد اما یک تجربه 30 ساله پشتیبان تاسیس این شرکت بود و دلیل رشد شرکت در این مدت کوتاه، تجربه‌ای بود که موسسان و مدیران شرکت داشتند و خوشبختانه ما توانسته‌ایم در سا‌ل‌های گذشته گوی سبقت را از سایر رقبا برباییم و خودرویی به بازار عرضه کرده‌ایم که تمام نیازها و تقاضاهای رانندگان را برآورده می‌کند و کیفیت آن در شأن مردم عزیز ایران است.

وی افزود: خودرویی که ما تولید می‌کنیم همه استانداردهای مورد نیاز اروپا را دارد و تنها خودرویی است که مجوز تردد در جاده‌ها و شهرهای اروپایی را به دست آورده است و علیرغم تحریم‌هایی که کشور با آن روبه‌رو بود، طراحی کامل این خودرو در اروپا انجام شده است و گیربکس این ماشین تحت لیسانس آلمان و موتور آن نیز تحت لیسانس مرسدس بنز آلمان است و کیفیت آن بالاترین سطح موجود در اروپا را دارد و رانندگان اروپایی و خارجی نیز تعجب کردند که چنین خودرویی توسط ایران تولید شده است و امروز هیچ خودرویی در ایران چنین امکانات و آپشن‌هایی را ندارد.

سیدحمید تقی‌زاد با اختصاص نمایندگی‌های گسترده پس از فروش محصولات شایان دیزل در داخل و خارج از کشور گفت: ما از خودرویی که طرحی کرده‌ایم دفاع می‌کنیم و به اصطلاح پای این خودرو ایستاده‌ایم و شاید خودروهای دیگر به لحاظ شباهت اتاق شبیه این خودرو باشند اما در باطن و عملکرد خودرویی که شایان دیزل تولید کرده، کیفیت بسیار بالایی دارد.

تقی‌زاد ادامه داد: ما قطعا به دنبال بومی‌سازی این خودرو هستیم و هم اکنون نیز حدود 22 الی 23 درصد قطعات این خودرو در داخل بومی‌سازی شده است و لوازم یدکی این خودرو کاملا در داخل کشور و در نمایندگی‌ها وجود دارد و به هیچ عنوان مشتری‌ها نگران خدمات پس از فروش این خودرو نباشند.

مجید قلی‌زاده گفت: قطعا امروز شرایط اقتصادی بسیار سخت است و ما با تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم اما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بر تحریم‌ها غلبه کنیم و برای کشور افتخار کسب کنیم و محصول مورد نیاز هموطنانمان را با بهترین کیفیت تولید کنیم و خوشبختانه توانسته‌ایم امروز برای 300 الی 500 نفر به صورت مستقیم و حدود 5000 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کنیم و به تولید در کشور کمک کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز