خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

اپراتورهای خصوصی به توسعه کشور کمک کنند / افزایش تعرفه تلفن همراه غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۰۰۵

زحماتی که دولت‌های مختلف از ابتدای انقلاب برای خودکفایی کشور کشیده بودند، متأسفانه در این هشت سال به هدر رفت / همه معاونین بنده در خدمت بخش خصوصی خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه کشور نباید تنها از دولت توقع داشت که در این راه کاری بکند بلکه بخش خصوصی نیز باید در این راستا به دولت کمک بکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنایع مخابرات و اطلاع رسانی با اشاره به عقب‌گرد کشور در ۸ سال گذشته اظهار داشت: در این سال‌ها کشور هم از لحاظ زیرساخت و هم در توسعه بسیار افت داشته است و زحماتی که دولت‌های مختلف از ابتدای انقلاب برای خودکفایی کشور کشیده بودند، متأسفانه به هدر رفت.

وی افزود: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری به هیئت دولت مبنی بر اینکه توجه ویژه به اقتصاد، پژوهش و تولید داشته باشیم، بنده نیز به مقوله پژوهش در صنعت مخابرات بسیار تکیه دارم.

واعظی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بنده در انتخاب معاونین و مدیران ارشد نگاهی بود که آن‌ها به توسعه و پژوهش و حمایت از بخش خصوصی داشته‌اند و ما نیز تلاشمان این است که بتوانیم این دوران ۸ ساله را جبران نماییم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحریم‌هایی که بر کشور تحمیل شده است، گفت: این تحریم‌ها از یک سو می‌تواند برای ما یک فرصت باشد که به خود باوری برسیم و بتوانیم بر پتانسیل‌های خود تکیه کنیم و از این وضعیت برای رسیدن به موقعیت‌های بهتر استفاده کنیم و از دیگر سو مشکلات پیش آمده در فروش نفت باعثشده کشور با محدودیت‌های جدی روبرو شود که این باعثکندی در پیشرفت پروژه‌های کشور شده است.

واعظی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی اذعان داشت: ما در وزارت ارتباطات دنبال این هستیم که یک ارتباط نزدیک با بخش خصوصی برقرار کنیم و بتوانیم انتظاراتی که این بخش از دولت دارند را برآورده سازیم اما یک نکته شایان ذکر است، که باید بخش خصوصی نیز به هم یاری برسانند.

وی افزود: بخش خصوصی نباید تنها به دولت تکیه کرده و نسبت به تبادلاتی که می‌توانند بین خودشان داشته باشند بی‌تفاوت باشند. تا زمانی که این تفکر برای بخش خصوصی وجود داشته باشد و با همکاران خود همکاری نداشته باشند دچار مشکل خواهند بود.

واعظی تصریح کرد: البته ما به این مسائل، کاری نداریم و بنده از همکاران و معاونین خود قول گرفته‌ام تا آنجا که امکان دارد شرایط کشور را به قبل از ۸ سال گذشته برگردانیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به نقش حاکمیت سازمان تنظیم مقررات گفت: این سازمان باید به طور جدی نظارت کند آنچیزی که در پروانه‌ها است لحاظ شودو اپراتور‌ها نیز باید به مسائل ملی بیشتر توجه نشان دهند.

وی با اشاره به پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومانی شهروندان برای هزینه‌های تلفن ثابت گفت: از این میزان تنها۳۰ درصد به خزانه دولت ریخته شده است. همه باید به توسعه کشور توجه داشته باشند و این تنها وظیفه دولت نیست و بخش خصوصی نیز باید دولت را یاری برساند.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که به عنوان زیرساخت و یا کلان مطرح می‌شوند باید توسط دولت انجام شوند. و بقیه پروژه‌ها باید توسط اپراتور‌ها انجام شود و ما نیز به بخش خصوصی عنایت ویژه داریم و همه معاونین بنده در خدمت بخش خصوصی خواهند بود.

وی اذعان داشت: باید هدف اپراتور‌ها، بخش خصوصی و شرکت‌ها این باشد که با یک برنامه ریزی جامع بازار ایران را بگیریم و حتی بتوانیم صادرات داشته باشیم و دولت نیز بخش خصوصی را حمایت خواهد کرد

وزیر ارتباطات در پایان گفت: بنده با تمام شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی جلسه داشته‌ام و از مشکلات آن‌ها باخبر هستم و اعتقاد به ارتباطات مستمر با این نهاد‌ها برای پیشرفت کشور دارم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص افزایش تعرفه تلفن همراه که اخیرا توسط همراه اول اعلام شده است، گفت: افزایش تعرفه قیمتی باید از سوی سازمان تنظیم مقررات صورت گیرد درغیر این صورت خلاف قانون است و همراه اول حق اعلام افزایش تعرفه قیمتی را ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز