خبرگزاری کار ایران

وزیرراه در جمع خبرنگاران:

روش‌های تامین مالی سرمایه گذاری در بخش مسکن تغییر می یابد

کد خبر : ۱۰۴۲۶۰

مشکل در اقتصاد مسکن عدم تقارن اطلاعات فروشنده و خریدار است به همین جهت یک طرف معامله می‌تواند از اطلاعات نابرابر به نفع خودش بیشتر استفاده کند بنابراین با یک نظام اطلاعات شفاف در حوزه مسکن همه اطلاعات خرید‌ها و اجاره‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا برتری اطلاعاتی یکی از طرفین از بین برود

آخوندی برای جلوگیری از تورم زا بودن سرمایه گذاری در بخش مسکن را تکیه بر منابع مردمی و سپرده گذاری دانست و تاکید کرد: در صندوق‌های سرمایه گذاری بخش مسکن، اعتبار باید از طریق افزایش سپرده تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در حاشیه نشست اعضای شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهارداشت: روش‌های تامین مالی را باید با تکیه بر منابع مردمی و سپرده گذاری و درون زا تقویت کنیم و در صندوق‌های سرمایه گذاری بخش مسکن، اعتبار از طریق افزایش سپرده تامین می‌شود بنابراین پولی به صورت یکباره تزریق نمی‌شود که افزایش قیمتی را به دنبال داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی درباره انتقاد کار‌شناسان مبنی بر تورم زا بودن سیاست‌های تامین مالی بازار مسکن افزود: قرار است پول‌های زیاد از طریق سپرده گذاری‌ها تامین شود و اثر تورمی نخواهد داشت، دولت هم اولا پول زیادی برای این کار ندارد و بانک مرکزی هم از ایجاد خط اعتباری برای هر بانکی ممنوع شده است و این روش‌ها به افزایش نقدینگی منجر نمی‌شود.

آخوندی با بیان اینکه تامین سرمایه باید از مدل‌های افزایش سپرده گذاری انجام شود، اظهار داشت: وقتی که سیستم افزایش سپرده اجرا شود ما با افزایش نقدینگی روبرو نیستیم و هیچ پولی به صورت یکباره تزریق نمی‌شود که افزایش قیمتی را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح میان مدت است اما به زودی کار بررسی آن را شروع می‌کنم، اظهار داشت: جلسات میان دولت و بخش خصوصی برای برقراری ارتباط صمیمانه است تا اعتماد متقابل بوجود بیاید و بخش خصوصی به حوزه سرمایه گذاری ورود پیدا کند.
وی اظهار داشت: تورم نتیجه عملکرد همه اقتصاد ملی است و فقط به بخش مسکن یا بخش صنعت مربوط نمی‌شود بلکه باید کل عملکرد اقتصاد ملی را بررسی کنیم.
آخوندی افزود: مشکل در اقتصاد مسکن عدم تقارن اطلاعات فروشنده و خریدار است به همین جهت یک طرف معامله می‌تواند از اطلاعات نابرابر به نفع خودش بیشتر استفاده کند بنابراین با یک نظام اطلاعات شفاف در حوزه مسکن همه اطلاعات خرید‌ها و اجاره‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا برتری اطلاعاتی یکی از طرفین از بین برود که این موضوع یکی از راه حل‌های مهم در جهت کنترل قیمت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز