خبرگزاری کار ایران

مجری طرح و توسعه فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی:

اعلام آمادگی ۲۲ گروه سرمایه‌گذاری برای ساخت ترمینال ۲ فرودگاه حضرت امام

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۵۱

تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری باعثشده در مدت کوتاهی توجه ۲۲ گروه سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی که اغلب سرمایه‌گذاران خارجی آن از کشورهای اروپایی هستند به سمت سرمایه‌گذاری در ترمینال دوم فرودگاه جلب شود.

مجری طرح و توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی با بیان اینکه ۲۲ گروه سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی برای ساخت ترمینال دوم فرودگاه حضرت امام اعلام آمادگی کردند، گفت: بسته‌های سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی و فرودگاه حضرت امام آماده و به وزارتخانه‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدغلامرضا شیرازیان در نشست خبری صبح امروز خود ادامه داد: طرح جامع شهر فرودگاهی حضرت امام در حال تکمیل است و برای ۱۴هزار هکتار شهر فرودگاهی موقعیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه طرح جامع توسط مهندسان مشاور ژاپنی و ایرانی طراحی شده است گفت: در حال حاضر مطالعات توجیه مدل‌ها و مثال‌های انجام شده در فرودگاه‌های مختلف دنیا به طرح اضافه شده است و فعالیت‌هایی که در طرح جامع در نظر گرفته‌ایم حداقل در دو فرودگاه معتبر دنیا به اجرا رسیده است.

شیرازیان با اشاره به اینکه مطالعات طرح جامع شهر فرودگاهی حضرت امام از یک سال گذشته شروع شده است، گفت: فعالیت‌های زیربنایی در بخش زیر ساخت‌های آب، برق و به خصوص نقشه‌برداری در حال تکمیل است.

مجری طرح و توسعه فرودگاه بین‌المللی حضرت امام با اشاره به تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ۱۴ هزار هکتار فرودگاه امام خمینی گفت: اگر متقاضی در بخش صنعت پاک که جزو صنایع مجاز برای فرودگاه‌ها است به ما مراجعه کند می‌توانیم نقشه راه کاملی شامل اینکه چه صنعتی را در کجا و با چه میزان اعتبار انجام دهد را ارائه دهیم.

وی با تقسیم‌بندی مناطق شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: تمام مناطق تقسیم‌بندی شده‌اند و یکسری از فعالیت‌ها باید در منطقه آزاد فرودگاه، یکسری فعالیت‌های دیگر در منطقه ویژه اقتصادی و برخی از اقدامات هم در سایر مناطق انجام شود.

شیرازیان با بیان اینکه آماده اجرای بخشی از تکالیف ذکر شده در برنامه پنجم توسعه وزارتخانه‌ها هستیم گفت: در بازنگری که انجام داده‌‌ایم کلیه وظایف وزارتخانه‌ها و اینکه کدامیک از وظایف را می‌توانیم انجام دهیم را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای مثال یکی از تکالیف وزارت ارشاد در برنامه پنجم توسعه ایجاد یک مدیاسیتی است که ما برای مشارکت در ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده‌ایم.

مجری طرح و توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی افزود: همچنین در قانون برنامه پنجم توسعه به وزارت نفت تکلیف شده است که مرکز بین‌المللی نفت و گاز را بسازد. شهر فرودگاهی حضرت امام برای ساخت این مرکز بین‌المللی که تقریباً تمام کشورهای عضو اوپک از این مرکز برخوردار هستند اعلام آمادگی کرده‌ایم.

شیرازیان با اشاره به بازدید گروه‌های سرمایه‌گذاری از فرودگاه حضرت امام برای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه گفت: هفته آینده گروه سرمایه‌گذاری و گردشگری استان تهران برای شناسایی پتانسیل‌های گردشگری شهر فرودگاهی حضرت امام از این منطقه بازدید به عمل می‌آورند.

وی تاکید کرد: برای این گروه از سرمایه‌گذاران هم بسته‌های سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر تاثیر آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری در جذب سرمایه‌گذاران گفت: هرچند هنوز بسته‌های سرمایه‌گذاری و مدل‌های اقتصادی کامل نشده‌اند اما همین تقسیمات و ارائه برنامه‌ها در جلب توجه سرمایه‌گذاران بسیار موثر بوده است.

شیرازیان با اشاره به ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری به حرف مختلف گفت: معتقدم در چند سال گذشته که اقتصاد کشور دچار رکود شد بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل به دلیل عدم امکان رقابت بین‌المللی فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اند. خوشبختانه نیروی متخصص بسیار خوبی در کشور ما وجود دارد اما برای انجام هر فعالیت از جمله صادرات و واردات باید از مرحله گمرک عبور کند که گذر از این مرحله باعثشده بسیاری از سرمایه‌گذاران نتوانند در بازار رقابت جهانی حضور پیدا کنند.

شیرازیان ادامه داد: حال با توجه به این شرایط در منطقه آزاد شهر فرودگاهی حضرت امام موقعیت‌هایی را برای این مشاغل تعریف کرده‌ایم که بدون پرداخت عوارض گمرکی صادرات و واردات خود را انجام دهند و در بازارهای بین‌المللی حضور پیدا کنند.

مجری طرح و توسعه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی اظهار کرد: ‌شهر فرودگاهی حضرت امام در بخش صنایع دستی و صنایع مختلف هم ورود پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: سه هزار و پانصد هکتار از شهر فرودگاهی در منطقه اوییشن قرار دارد اما یازده هزار هکتار آن مناطقی هستند که بخش دولتی به هیچ وجه نباید در این مناطق سرمایه گذاری کند جز در بخش زیرساخت.

شیرازیان ادامه داد: در حال حاضر برای تمام این یازده هزار هکتار شهر فرودگاهی حضرت امام بسته‌های ویژه سرمایه‌گذاری تعریف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اعلام ۲۲ گروه سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی برای ساخت ترمینال دوم فرودگاه حضرت امام گفت: تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری باعثشده در مدت کوتاهی توجه ۲۲ گروه سرمایه‌گذاری ایرانی و خارجی که اغلب سرمایه‌گذاران خارجی آن از کشورهای اروپایی هستند به سمت سرمایه‌گذاری در ترمینال دوم فرودگاه جلب شود.

شیرازیان با اشاره به سایر پروژه‌های تعریف شده در بسته‌های سرمایه‌گذاری گفت: یک فرصت سرمایه‌گذاری هم در مساحت ۱۱ هکتاری مقابل ترمینال یک فرودگاه حضرت امام تعریف شده است که این موقعیت و اراضی را برای پارکینگ و ساخت مجتمع‌های اداری و تجاری تعریف کرده‌ایم. همچنین برای ترمینال پنجم که ترمینال زیارتی و سیاحتی فرودگاه حضرت امام محسوب می‌شود مدل اولیه اقتصادی تعریف شده و سرمایه‌گذاران هم برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده اند اما دولت هم باید اعتباراتی در اختیار بخش خصوصی بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز