خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

با افزایش قیمت ۳۰ درصدی قانون آزادسازی نرخ بلیت را دور زدند / فروش چارتر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۹۸

سازمان هواپیمایی کشور هنوز تکلیف قانونی آزادسازی نرخ بلیت را به اجرا نرسانده و فقط قیمت بلیت را ۳۰ درصد گران کرد / در مقررات سازمان هواپیمایی چارتر قانونی اعلام شده است.

در حالی که مسئولان سازمان هواپیمایی کشور در خرداد ماه سال جاری از اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر دادند، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی کشور مدعی است؛ سازمان هواپیمایی کشور هنوز تکلیف قانون آزادسازی نرخ بلیت را به اجرا نرسانده و فقط قیمت بلیت را ۳۰ درصد گران کرده است.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌و‌گو با ایلنا با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه است و دولت این قانون را باید از ابتدای سال ۹۲ به اجرا می‌رساند، گفت: ‌سازمان هواپیمایی کشور هنوز اجازه اجرای قانون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را به شرکت‌های هواپیمایی نداده است. ‌

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ایا فروش چارتری بلیت هواپیما قانونی است؟، ‌ گفت: در مقررات سازمان هواپیمایی چار‌تر قانونی اعلام شده است.

سامانی ادامه داد: چار‌تر واقعیتی است که در شرکت‌های هواپیمایی در حال اجرا است و در دستور العمل صدور مجوز فعالیت به شرکت‌ها هواپیمایی هم موضوع چار‌تر تحت عنوان «مجوز فعالیت پروازهای چارتری» تعریف شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه فروش چارتری لازمه صنعت گردشگری کشور است، ‌اظهار کرد: چار‌تر یک روش مسافرتی است و بخش عمده‌ای از برنامه‌های صنعت گردشگری هم با روش چار‌تر انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اشخاص حقیقی و حقوقی که مجوز شرکت هواپیمایی دارند می‌توانند به سازمان هواپیمایی درخواست انجام پروازهای چار‌تر بدهند و فروش چارتری داشته باشند.

گفته‌های دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در حالی است که روسای سازمان هواپیمایی در دوره‌های مختلف فروش چارتری را غیر قانونی اعلام کرده‌اند و همچنین فرهاد پرورش چندی پیش در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرد؛ ‌ شرکت هواپیمایی ایران ایر به هیچ وجه پرواز چارتری نداشته و تمام پروازهای این ایرلاین به صورت برنامه‌ای انجام می‌شود. ‌‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز