خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

دو مطالبه مهم مجلس از وزیر راه و شهرسازی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۴۰

دو نگرانی عمده ما در حوزه راه و شهرسازی بخش مسکن و حمل و نقل هوایی است که از متولی این حوزه خواسته ایم هر چه زودتر برنامه های خود را در این دو بخش اجرایی کند.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به دو مطالبه اصلی مهم مجلس از عباس اخوندی به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: دو نگرانی عمده ما در حوزه راه و شهرسازی بخش مسکن و حمل و نقل هوایی است که از متولی این حوزه خواسته ایم هر چه زودتر برنامه های خود را در این دو بخش اجرایی کند.

مهرداد لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود از عملکرد وزیر راه و شهرسازی رضایت داریم، ادامه داد: عملکرد را باید با توجه به شرایط ارزیابی کرد و معتقدم در شرایط اقتصادی امروز آقای آخوندی به خوبی توانست نگاه بخش خصوصی را به حوزه عمران جلب کند.

وی افزود: در حال حاضر شرایط دولت بسیار متفاوت از دولت های قبل است و طبیعاتا توقع و انتظارات ما در این شرایط از انتظاراتمان از دولت قبل که اعتبارات مازاد هم از محل درآمدهای نفتی در اختیار داشت، متفاوت است.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در حال حاضر دو بخش مسکن و حمل و نقل هوایی به توجه و برنامه ریزی بیشتری از سوی دولت نیاز دارند، گفت: در حال حاضر مساله ایمنی حمل و نقل هوایی بسیار جدی است و تعداد زیادی از هواپیماهای ناوگان هوایی کشورمان زمینگیر شده اند و در جلسه ای که اخیرا حضور داشتم، گفته شد ۶۰ درصد ناوگان آسمان ایر که یکی از ایرلاین های بزرگ کشور محسوب می شود، زمینگیر است.

لاهوتی با اشاره به لزوم ساماندهی بخش حمل و نقل هوایی گفت: دولت می تواند در این بخش از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کند.

وی با بیان اینکه کمبود ساخت مسکن در آینده مشکل ساز خواهد بود، گفت: مهم ترین نگرانی مجلس در این حوزه عدم شفافیت سیاست های مسکنی دولت است. آمار صدور پروانه های ساختمانی، ساخت چیزی حدود ۷۰۰ هزار خانه را نشان می دهد این در حالی است که نیاز ما به تولید مسکن سالانه چیزی بین یک تا یک و نیم میلیون واحد است.

این عضو کمیسیون عمران ادامه داد: این دولت اصلا مسکن مهر را قبول ندارد و البته حق هم دارد و هر دولتی سیاست های خودش را دارد اما خوشبختانه با وجود اینکه وزیر اعتقادی به مسکن مهر ندارد، ادامه کار را متوقف نکرد و به تعهدات دولت قبل پایبند ماند.

لاهوتی با بیان اینکه عدم تعادل در عرضه و تقاضا ما را در آینده دچار مشکل خواهد کرد، ادامه داد: البته ما امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر و یارانه سود تسهیلات در نظر گرفته ایم اما این اقدامات برای حوزه مسکن کافی نیست.

وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی گفت: از طرح مسکن اجتماعی چیزی سر در نیاوردیم و آقای آخوندی در روز رای اعتماد مسکن اجتماعی را چیزی شبیه به مسکن مهر و جامع تر از آن تعریف کرد.

این عضو کمیسیون عمران ادامه داد: سیاست مسکن فعلا به پرداخت یارانه سود ۱۴ درصدی تسهیلات محدود شده که این سیاست دولت هم هنوز به اجرا نرسیده است.

لاهوتی با بیان اینکه وزارت تعاون در این حوزه اقداماتی کوچکی برای دهک های کم درآمد تحت پوشش خودانجام داده است، گفت: این طرح های کوچک و اقدامات جزئی مشکلی را حل نمی کند و دولت و وزارت راه و شهرسازی در راس آن باید برای دهک های پایین جامعه نسخه شفاف و عملیاتی طراحی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز