خبرگزاری کار ایران

ضوابط بلند مرتبه سازی در ۴۷ پرونده شهر تهران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۳۶

طرح و بررسی ۴۷ پرونده بلند مرتبه سازی درکمیسیون ماده ۵ شهر تهران باید با توجه به چارچوب ضوابط بلند مرتبه سازی صرفا در زیرپهنه های مجاز بلند مرتبه با رعایت مساحت زمین مورد نظر و عرض معبر صورت پذیرد و برای این پرونده ها تعیین تکلیف شود.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب کرد: طرح و بررسی ۴۷ پرونده بلند مرتبه سازی درکمیسیون ماده ۵ شهر تهران باید با توجه به چارچوب ضوابط بلند مرتبه سازی صرفا در زیرپهنه های مجاز بلند مرتبه با رعایت مساحت زمین مورد نظر و عرض معبر صورت پذیرد و برای این پرونده ها تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایلنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، پیروز حناچی معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه ای به استاندار تهران، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به مکاتبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران اعلام کرد: تنها طرح و بررسی ۴۷ پرونده مطابق لیست ممهور به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵(پیوست) درکمیسیون ماده ۵ شهر تهران مجاز می باشد. این بررسی باید با توجه به چارچوب ضوابط بلند مرتبه سازی مندرج در سند طرح جامع مصوب ۱۳۸۶(صرفا در زیرپهنه های مجاز بلند مرتبه با رعایت مساحت زمین مورد نظر و عرض معبر) صورت پذیرد و برای این پرونده ها تعیین تکلیف شود.

شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۶/۱۱ / ۹۳ پیرو مکاتبه کمیسیون ماده پنج شهر تهران به شماره ۱۱۹۵۰۶۷/۱۱۴ مورخ ۴/۱۱ / ۹۳ مبنی بر درخواست تعیین تکلیف درباره نحوه بررسی ۴۷ پرونده ارجاعی در خصوص بلند مرتبه سازی این مصوبه را داشته است.

شورای عالی شهرسازی و معماری در پایان مصوبه خود تاکید کرده است: مجددا ضرورت تسریع در ارسال ضوابط بلند مرتبه سازی جهت طرح در شورایعالی یادآور می شود.

علاقه مندان می توانند برای مطالعه جزییات این مصوبه به سایت وزارت راه و شهرسازی به آدرسwww. mrud. irمراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز