خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری؛

نخستین باند پروازی بتنی ایران به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۴۲

در کنار باند بتنی فرودگاه تبریز، سیستم روشنایی باند CAT II که جزو مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی جهان است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی از افتتاح و بهره‌برداری از نخستین باند پروازی تمام بتنی کشور در تبریز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت فرودگاه‌ها مصطفی صفایی اظهار کرد: در حال حاضر فرودگاه تبریز دارای دو باند است که باند ۳۰R که به‌دلیل وجود ترک‌های گسترده و خطرناک همواره مورد اعتراض دایمی شرکت‌های هواپیمایی و خلبانان بود، از سال ۱۳۹۱ مورد بازسازی قرار گرفت و صبح امروز نخستین باند پروازی تمام بتنی کشور با بالاترین استانداردهای جهانی بهره‌برداری شد.

وی افزود: در کنار باند بتنی فرودگاه تبریز، سیستم روشنایی باند CAT II که جزو مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی جهان است مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته وی این سسیتم روشنایی با همت مثال زدنی پرسنل و کارشناسان اداره‌کل فرودگاه‌های استان نصب شده است که انجام بیش از ۱۸۰ کیلومتر کابل‌کشی و نصب ۹۵۰ چراغ از ویژگی‌های بارز آن است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی همچنین از راه‌اندازی سیستم تقرب پرواز در ساختمان تکنیکال بلاک نیز خبر داد و گفت: این سیستم به منظور افزایش ظرفیت ترافیک ورودی و خروجی به منطقه و کاهش ریسک کنترل ترافیک نسبت به زمانی که برج مراقبت و تقرب پرواز در یک واحد ارائه سرویس می‌دهند از مزایای این طرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز