خبرگزاری کار ایران

در صورت فراهم شدن شرایط؛

تورهای گردشگری به جزیره ابوموسی آغاز بکار خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۹۵

در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، تورهای گردشگری جزیره ابوموسی برای گردشگران نوروزی برگزار می شود.

در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، تورهای گردشگری جزیره ابوموسی برای گردشگران نوروزی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کشتیرانی(مانا)، عباس نوروزی، مدیر کل اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: جزیره ابوموسی هم اکنون به عنوان یکی از مناطقی که توسعه گردشگری آن در دستور کار اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجا که بر اساس مصوبه هیئت دولت جزیره ابوموسی باید به منطقه نمونه گردشگری کشور تبدیل شود، بنابراین تلاش ها در راستای تحقق این امر ادامه دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای تبدیل این جزیره به منطقه نمونه گردشگری ایجاد زیرساختهای اولیه در ابتدا است.

به گفته وی، پس از ایجاد زیرساختهای اولیه می توان فراخوان اعلام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره را اعلام کرد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: ساخت اسکله در این جزیره به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه گردشگری در آن مطرح است.

وی گفت: همانطور که قبلاً نیز اعلام کرده ایم با اتمام مطالعات زیست محیطی، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت اسکله تفریحی ابوموسی باشیم.

مدیر کل اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه سخنان خود در خصوص گردشگری جزیره ابوموسی یادآور شد: به منظور احداثاسکله تفریحی درجزیره ابوموسی، سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته بود.

وی افزود: به دلیل برخی مشکلات از جمله نیاز به صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست و نیز اخذ مجوزهای لازم به حمل مصالح مورد نیاز، عملیات ساخت این اسکله در سال گذشته انجام نشد اما در حال حاضر مجوزهای لازم برای شروع ساخت اسکله تفریحی ابوموسی اخذ شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در خصوص نحوه ورود گردشگران در نوروز امسال به جزیره ابوموسی گفت: تدارکات برای ایجاد شرایط مناسب ورود گردشگران نوروزی به این جزیره در حال انجام است اما به طور قطع نمی توان هم اکنون در این خصوص قول صددرصد داد.

وی گفت: در صورت فراهم شدن شرایط مناسب در ایام نوروز تورهای گردشگری به جزیره ابوموسی برگزار خواهد شد.
نوروزی در خصوص چگونگی سفر به ابوموسی گفت: گردشگران می توانند از طریق خط پرواز از بندر عباس به این جزیره سفر کنند.

مدیر کل اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین از طریق دریا نیز می توانند با کشتی های تندرو از بندر لنگه به این جزیره سفر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز