خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های کنترل و بازرسی ساختمان در گفتگو با ایلنا:

ورود دولت به بازار مسکن در دوره احمدی‌نژاد اشتباه محض بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۶۲

سیاست‌های دولت همیشه قشر کم‌درآمد و محروم را هدف خود قرار داده درحالیکه قشر غنی هم باید جایی در سیاست‌های مسکن داشته باشد. غفلت از بخش مرفه به جهش قیمت خانه در کشور دامن زده است.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های کنترل و بازرسی ساختمان با تاکید بر اینکه سیاست ورود به حوزه مسکن در دوره احمدی‌نژاد اشتباه محض دولت بود؛ گفت: دخالت دولت در بازار مسکن در دولت نهم و دهم باعثرکود صنعت ساختمان در حال حاضر شده است.

علی اصغر کاردوست در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با این اینکه در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره های نهم و دهم، دولت در بازار مسکن چنین دخل و تصرفی نداشت اظهار کرد: دولت باید سیاست‌گذار باشد و نه مجری. هر وقت دولت در بازاری دخالت کرد باعثآشفتگی و یا رکود در آن بازار شد.

وی ادامه داد: پیش از اجرای طرح مسکن مهر و تمرکز سیاست‌های دولت بر روی این طرح بخش خصوصی هیچ مشکلی در حوزه تامین واحدهای مسکونی مورد نیاز در سطح کشور نداشت کمااینکه حتی در دوره اجرای برنامه توسعه چهارم بخش خصوصی بیش از صددرصد از تعداد واحد مسکونی مورد نیاز در کشور را ساخت.

کاردوست افزود: مشکل این است که انبوه‌سازان تمایل به مشارکت به صورت پیمانکاری ندارند و از وقتی که دولت وارد بازار مسکن شد بخش خصوصی را کنار زد.

کاردوست با بیان اینکه بازار مسکن نیازی به حضور دولت به عنوان مجری نداشت تصریح کرد: زمانی که مسکن توجیه اقتصادی داشت با استقبال بخش خصوصی مواجه شد که در آن زمان کمبود تولید مسکن در کشور معنایی نداشت.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های کنترل و بازرسی ساختمان با تاکید بر اینکه سیاست‌های مسکن از توجه به قشر ضعیف باید به سمت هدف قرار دادن قشر غنی کشور تغییر کند گفت: دولت باید توجه داشته باشد که قشر مرفه کشور هستند که باعثافزایش قیمت نرخ مسکن در کشور شده‌اند بنابراین ناگریز است در طرح‌ریزی‌ها و برنامه‌ریز‌های مسکنی خود برای قشر غنی کشور هم سیاست و برنامه داشته باشد.

کاردوست ادامه داد: پس از انقلاب سیاست‌های دولت همیشه قشر کم‌درآمد و محروم را هدف خود قرار داد. این در حالی است که قشر غنی هم باید جایی در سیاست‌های مسکن داشته باشد همین غفلت از بخش مرفه به جهش قیمت خانه در کشور دامن زده است.

کاردوست ادامه داد: معتقدم اگر همین سایت پردیس برای قشر مرفه توسط بخش خصوصی ساخته می‌شد و زیرساخت های آن هم با منابع این قشر احداثمی‌شد قیمت زمین در مناطق مختلف تهران درصدی کاهش می‌یافت.

وی ادامه داد: دولت باید برنامه‌ جدی برای تامین مسکن قشر غنی کشورمان داشته باشد که با هدایت این قشر به آن سمت باعثکاهش تقاضا در بازار مسکن کلان‌شهرها شود مانند اتفاقی که در لواسان تهران افتاد. البته نه توسط دولت بلکه توسط بخش خصوصی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز