خبرگزاری کار ایران

پایان سال جاری مهلت تعیین تکلیف سیم‌کارتهای هویت جعلی یا بدون کد ملی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۳۰۲

تمام شاخص های مربوط به کیفیت و پوشش اپراتورها به صورت دوره ای کنترل می شود و هنوز اپراتورها برای رسیدن به شاخص ها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب برسیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پیش از عید، باید مطابق مصوبات کمیسیون و دستورالعمل نظارتی ابلاغی به اپراتور ها، تکلیف سیم کارت های دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا داداش زاده با تاکید بر اینکه در شبکه مخابرات کشور، سیم کارت فعال بدون نام و نشان نداریم، اظهار داشت: هر دو اپراتور به یک میزان دارای سیم کارتهای اشکال دار با هویت جعلی هستند و از این رو باید به تکمیل کد ملی سیم کارت های فاقد کد ملی پرداخته و سپس نسبت به احراز هویت صاحب سیم کارت با کسی که از آن استفاده می کند، اقدام کنند.

وی ادامه داد: تمام شاخص های مربوط به کیفیت و پوشش اپراتورها به صورت دوره ای کنترل می شود و هنوز اپراتورها برای رسیدن به شاخص ها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب برسیم.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه طبق مصوبه ۱۱۹ کمیسیون تنظیم مقررات تمام شاخص های کیفی مربوط به شبکه نسل ۲ و بالاتر مصوب و ابلاغ شده، گفت: در بحثپوشش شهری و جاده ای و کیفیت سازمان به صورت دایم وضعیت را مانیتور می کند و به نظر ما تمام اپراتورها نیازمند کار بیشتر هستند تا به استانداردهای مصوبه ۱۱۹ برسند.

داداش زاده افزود: سازمان در دو سطح پوشش و کیفیت شبکه را رصد می کند، یکی براساس گزارش های دوره ای اپراتورها که هر سه ماه یک بار تمام شاخص ها از جلمه پوشش را گزارش می کنند و سپس از طریق گزارش های ستاد و مناطق که هر شش ماه یکبار در کشور شاخصها از نظر میزان برآورده کردن انتظارات بررسی می شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با بیان اینکه در بسیاری از شاخص های کیفی مربوط به شبکه و پوشش از سنوات قبل تا به حال رشد بسیار خوبی را شاهد هستیم، اظهار داشت: از نظر ما و مردمی که انتظار ارایه سرویس مناسب دارند، هنوز اپراتورها باید تلاش بیشتری در این خصوص داشته باشند، به ویژه در زمینه پوشش درون شهرها و منازل، جاده ها و مناطق روستایی مقداری از شاخصها عقب هستیم و مردم انتظار رسیدگی به این وضعیت را دارند.

داداش زاده با اشاره به برخی مشکلات از جمله مشخص نبودن محدوده شهرها و روستا، گفت: علیرغم اینکه نیازمند ایجاد یکسری سایت‌های جدید هستیم، عدم همکاری دستگاه‌های مختلف باعثاشکال در کار اپراتورها شده است. به ویژه در شهرها که اپراتورها با مشکلات بسیاری مواجه هستند که به سختی قابل حل است و همین امر موجب پوشش نامناسب در برخی مناطق پرجمعیت شهری شده و با توجه به رشد ساختمان سازی در بسیاری شهرها طبیعتاً اپراتورها مسوولیت سنگینی برای پوشش و بهینه سازی شبکه دارند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی و منظقه داریم، تاکید کرد: اپراتورها باید کار زیادی انجام دهند تا به استانداردهای مطلوب کیفیت و پوشش برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز