خبرگزاری کار ایران

ساخت و ساز در اراضی کلاک لواسانات ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۵۴۶

مراجع استانی بر جلوگیری از ادامه هر گونه ساخت و ساز اراضی کلاک در منطقه لواسانات ملزم هستند.

معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری در نامه‌ای به استاندار تهران، تاکید کرد: مراجع استانی بر جلوگیری از ادامه هر گونه ساخت و ساز اراضی کلاک در منطقه لواسانات ملزم هستند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۳/۱۰ / ۲۲، ضمن استماع گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران درباره ساخت و سازهای اراضی کلاک در منطقه لواسانات و پیرو مصوبات شورایعالی امنیت ملی برای حوزه آبخیز سدکرج و سد لتیان مورخ۷۹/۸ / ۲۵ و مکاتبات اخیر، مقرر کرد:

۱ - مراجع ذیربط استانی نسبت به تکمیل مراحل تصویب استانی طرح جامع و تفصیلی لواسان حداکثر ظرف مدت یکماه اقدام و طرح را جهت بررسی در شورای عالی به دبیرخانه شورای عالی ارسال کنند.

۲ - در راستای تکلیف مشخص شده از طرف دفتر مقام معظم رهبری و دبیرخانه شواری عالی امنیت ملی، گزارشی تفصیلی درباره چرائی و چگونگی بروز این تخلف توسط دبیرخانه شورای عالی تهیه و ارسال شود.

۳ - مکاتبه لازم از طرف رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری با رئیس قوه قضائیه به منظور لغو احکام صادره درباره ساخت و ساز در این منطقه صورت گیرد.

۴ - مراجع استانی بر جلوگیری از ادامه هر گونه ساخت و ساز در این محدوده ملزم هستند.

۵ - شهرداری لواسان از صدور هر گونه مجوز ساخت و ساز در این محدوده منع می شود.

۶ - وزارتخانه¬های جهاد کشاورزی و نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست، نسبت به پیگیری حقوقی رعایت حریم کیفی سد لتیان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات اقدام کنند.

۷ - براساس اجرای قانون منع فروش زمینهای فاقد کاربری مسکونی… و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، دستگاه های زیربنایی نسبت به ارائه خدمات در این محدوده منع می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز