خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت عمران بهسازی ایران:

بانکها می توانند نسبت به ارائه تسهیلات نوسازی به مردم اقدام کنند / مراحل قانونی برای پرداخت وام نوسازی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۹۱

تمام اقدامات و مراحل قانونی برای پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی وشورای پول و اعتبار انجام شده است و به محض ابلاغ سهمیه تسهیلات اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت عمران بهسازی ایران با بیان اینکه وام ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات نوسازی با ابلاغ سهمیه تسهیلات به شعب بانکها قابل اجرا است، گفت: تمام اقدامات و مراحل قانونی برای پرداخت وام نوسازی بافت های فرسوده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی وشورای پول و اعتبار انجام شده است و به محض ابلاغ سهمیه تسهیلات اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایزدی در نشست خبری خود با بیان این که مهمترین موضوع در اعطای وامهای بافت فرسوده رعایت شروط و الزامات است گفت: ‌همین الان هم بانکها می توانند نسبت به ارائه تسهیلات نوسازی به مردم اقدام کنند اما منوط به دو شر ط اول اینکه متقاضیان ثابت کنند که شرایطشان شامل این دریافت این وام می شود و دوم اینکه باید اولویت بندی شود کدام متقاضی در اولویت قرار دارد.

معاون وزیر راه وشهر سازی با اشاره به محدوده بافتهای فرسوده در کشورمان گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲۰ میلیون نفر در ۱۳۰هزار هکتار بافت فرسوده زندگی می کنند که این قشر واجد توجه هستند.

وی ادامه داد: سه ویژگی فقر شهری، تاب آوری پایین و بحران هویت ساکنان این بافت را تهدید می کند.

ایزدی با بیان اینکه بافت فر سوده تنها محدود به این ۱۳۰هزار هکتار نمی شود تاکید کرد: همین حالا هم بافت فرسوده ناشی از ساخت و ساز با کیفیت پایین در حال تولید است و متاسفانه در ساخت و سازها فرسوده سازی انجام می شود.

معاون وزیر را ه وشهر سازی با اشاره به دو هدف مصوبهای دولت درباره بافت فرسوده، گفت: پیشگیری از گسترش این محدوده ها و درمان بافت فرسوده دو هدفی است که دولت در باره بافت فرسوده دنبال می کند.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به مصوبه احیا و بهسازی ونوسازی، گفت: ا ین مصوبه در سال ۸۸ به تصویب دولت رسید همچنین با اهمیت موضوع پیشنهاد تشکیل ستاد ملی بازآفرینی شهری برای هدفمند کردن فعالیتهای دستگاههای اجرایی در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهسازی محیط شهری ونوسازی محلات مناطق مسکونی از دو اقدامات دولت است گفت: معتقدم در بحثنوسازی مناطق مسکونی بهترین متولی خود مردم هستند که دولت با ارائه تسهیلات به مردم آنها را تشویق به نوسازی محلات مسکونی خود می کنند.

وی ادامه داد: ارائه ۳۰۰هزار وام به بافت فرسوده یکی از اقدامات دولت در این راستا است که در افق چشم انداز وزارت راه یک میلیون و۸۰۰ هزار و ام نوسازی خواهیم داد. همچنین پرداخت ۶۰ هزار وا م ودیعه مسکن را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: سقف وام نوسازی ۳۰،۴۰، ۵۰میلیون تومان و سقف وام ودیعه مسکن ۲۰،۱۵، ۱۰ میلیون تومان براساس جمعیت شهری است که در وام نوسازی بافت فرسوده ۹ درصد از سود مصوب بانکی را دو لت می پردازد و در وام دیعه مسکن ده درصد از سود مصوب بانک را پرداخت می کند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در حوزه بهسازی محیط شهری گفت: بهسازی محیط شهری با همکاری دستگاههایی از جمله شهرداری انجام می شود که نمونه آن میدان فرش تبریز، میدان کریمخانی در شیراز است و برای این اقدام ۱۴ شهر کشور را مورد هدف خود قرار داده ایم.

ایزدی با تاکید براینکه وامهای بافت فرسوده منوط به ابلاغ سهمیه تسهیلات به شعب بانکی قابل اجرا است و همچنین وام مقاوم سازی هم به ازای هر متر حداقل ۳۰۰ هزار تومان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم اولویت بندی متقاضیان براساس اینکه هر کدام در چه پهنه ای از بافت فرسوده زندگی می کنند از مهمترین شروط اعطای وام است که خوشبختانه بانک مسکن اولویت بندی و شناسایی اولویت را برعهده گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز