خبرگزاری کار ایران

کارشناس اقتصاد مسکن در گفت وگو با ایلنا:

دلالان مسکن در کمین بافت فرسوده تهران / طرح جامع شهر برای آقازاده ها تغییر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۲۰۸

وقتی یک آقازاده ای در منطقه ای بخواهد برج سازی کند دیگر رعایت محدوده و پهنه تعریف شده در طرح جامع معنایی ندارد و به راحتی محدوده و پهنه برج سازی در طرح جامع را تغییر می دهند.

رییس انجمن صنفی مهندسان ساختمان با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده سال‌هاست که به دست دلالان بازار افتاده است، ‌ گفت: ‌ بافت فرسوده چند سالی است که مورد توجه دولت قرار گرفته است اما متاسفانه اجرای سیاست‌ها به دست دلالان بازار افتاده است.

احمدرضا سرحدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: ‌حالا هم با سیاست‌های جدید دولت مبنی بر ارائه وام جهت نوسازی، ‌ دلالان بازار در کمین بافت فرسوده هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت از طریق تجمیع به بافت فرسوده ورود نکند، ‌ ساخت و سازهای شخصی در آن بافت فاجعه آفرین خواهد بود، ‌ اظهار کرد: ‌ برای نوسازی بافت فرسوده، دولت یا بخش خصوصی باید پا پیش بگذارد و از طریق تجمیع و شهرک سازی ورود پیدا کنند و آپارتمان‌های ایمن و استاندارد در ان منطقه بسازند و به مالکان هم به‌‌ همان متراژی که ساکن آن بودند واحدهای مسکونی ایمن بدهند.

این کار‌شناس مسکن ادامه داد: ‌ عمده بافت فرسوده در این مناطق ریزدانه با پلاک‌های ۵۰ الی ۷۰ متر هستند و اینکه به هرکدام از این مالکان وام حتی ۵۰ میلیون تومانی برای ساخت بدهند، کار غلطی است. شهر نوسازی شود اجرای این سیاست که هر مالکی خودش خانه سازی کند فاجعه آفرین می‌شود و کمکی نه به نوسازی شهر می‌شود و نه به شهرسازی.

سرحدی با اشاره به مناطقی که بیشترین بافت فرسوده در آن منطقه متمرکز است، ‌ گفت: بافت فرسوده تهران در مناطق ۱۰، ‌۱۱،۱۲ و بخشی از منطقه جنوب تهران است البته ناگفته نماند که ما بافت فرسوده مازاد هم داریم در بخش‌هایی از تهران ساختمان‌هایی ساخته‌اند که از ابتدای ساخت بافت فرسوده به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران تاکید کرد: ‌ نه طرح جامع و نه طرح تفصیلی تغییر نمی‌کند اما اینکه هر چند سال یکبار این دو طرح مورد بازنگری قرار می‌گیرد دخل و تصرف‌های غیر قانونی است.

سرحدی با بیان اینکه طرح جامع یک نگاه کلان و بلند مدت دارد اما قانون خشک و ثابتی نیست، اظهار کرد: ‌ وقتی یک آقازاده‌ای در منطقه‌ای بخواهد برج سازی کند دیگر رعایت محدوده و پهنه تعریف شده در طرح جامع معنایی ندارد و به راحتی محدوده و پهنه برج سازی در طرح جامع را تغییر می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز