خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه وشهرسازی:

با بودجه فعلی، اتمام راه های در دست ساخت ۴۰ سال زمان نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۳۷

برای اتمام پروژه های در حال احداثبه مبلغی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با احتساب بودجه فعلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتمام راه های در دست احداثبه چهل سال زمان نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای اتمام پروژه های در حال احداثبه مبلغی حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با احتساب بودجه فعلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتمام راه های در دست احداثبه چهل سال زمان نیاز دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد ضمن اعلام این مطلب افزود: با همکاری نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و تصویب تبصره های پیشنهادی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ و تامین منابع اعتباری از مجاری دیگری جز بودجه عمومی کشور، می توان بر این مشکل فایق آمد.

وی بودجه پیشنهادی شرکت در سال ۱۳۹۴ را ۲۷ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵/۲ میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه اصلی، ۵ تا ۷ میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر راه‌آهن و ۷ تا ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور هزینه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گران شدن هزینه ساخت انواع راه ها از یک سو و کاهش قیمت نفت و اثر آن بر بودجه عمومی کشور از سوی دیگر موجب شده تا تامین اعتبار۶۰۰ پروژه زیرساختی در دست احداثبا اتکا به بودجه عمومی امری ناممکن به نظر برسد و می بایست با همکاری دولت و مجلس محترم شورای اسلامی بستر لازم برای استفاده از منابع دیگری چون فروش اوراق مشارکت، فروش سهام بنگاه های دولتی، منابع فاینانس و… فراهم شود.

نورزاد کمک به توسعه زیرساخت های حمل و نقل را در نهایت زمینه ساز توسعه پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: با توجه به نقش راه به عنوان بستر ساز توسعه، در صورتی که همکاری های لازم توسط تمامی دستگاه های حکومتی برای پیشبرد اهداف در این حوزه صورت گیرد، در آینده ای نزدیک شاهد تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی وسیاسی توسعه زیربناهای حمل و نقل در کشور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مردمی بالاخص در نقاط محروم تر کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی موضوع زیرساخت ها است که این مطالبه عمومی موجب دغدغه نمایندگان مجلس نیز شده است، اما جامه عمل پوشاندن به خواست مردم نیازمند تامین منابع مناسب برای توسعه زیرساخت ها است که امیدواریم همه نمایندگان در این موضوع به عنوان پشتیبان دولت عمل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز