خبرگزاری کار ایران

در دیدار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سفیر امارات صورت گرفت؛

مذاکره دو جانبه ایران و امارات در زمینه ارتقا همکاریهای حمل و نقل هوایی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۶۸۶

چنانچه امکانات و ظرفیت هایی موجود حمل و نقل هوایی غیرنظامی امارت، در جهت کمک به توسعه صنعت هوانوردی بین دو کشور قرار گیرد صفحه جدیدی در روابط میان طرفین ورق خواهد خورد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری و سفیر امارات درباره ارتقا همکاریهای حمل و نقل هوایی بین دو کشور در زمینه ظرفیت پروازها، همکاری های آموزش هوانوردی و ایجاد تسهیلات لازم برای مسافران ایرانی در فرودگاههای امارات با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، در این دیدار علیرضا جهانگیریان اظهارداشت: چنانچه امکانات و ظرفیت هایی موجود حمل و نقل هوایی غیرنظامی امارت، در جهت کمک به توسعه صنعت هوانوردی بین دو کشور قرار گیرد صفحه جدیدی در روابط میان طرفین ورق خواهد خورد.

وی سطح روابط اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همواره کشور امارات در بالاترین سطح روابط اقتصادی با ایران برخوردار بوده و جز سه کشور اول در مبادلات اقتصادی به شمار می رود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: به تبع این سطح روابط اقتصادی، روابط حمل و نقل هوایی بین دو کشور نیز همواره از سطح بسیار بالایی برخوردار بوده است.

جهانگیریان خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری نیز به عنوان نهاد حاکمیتی در حوزه هوانوردی مایل است سطح روابط بین دو کشور را به نحو مطلوبی گسترش دهد.

وی تصریح کرد: ما در تصمیم گیریهایمان منافع ملی را در نظر می گیریم اما امیدواریم به دلیل پیوستگی مذهبی و جغرافیایی بین دو کشور این ملاقات و مذاکرات در زمینه گسترش همکاری های هوایی به تحقق اهداف مذکور بینجامد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری زیربنای روابط بین دو کشور را قدیمی و محکم دانست و گفت: به طور حتم این زیربنا با تلاطم های مقطعی لطمه نخواهد دید.

جهانگیریان حفظ منافع دو کشور را لازمه گسترش همکاری های هوایی دانست و گفت: در حال حاضر ۴ شرکت هواپیمایی اماراتی با ۵۲ پرواز در هفته در ایران فعالیت می کنند و شرکت های هواپیمایی ایرانی نیز ۱۴۰پرواز در هفته به فرودگاههای امارات برقرار می کنند.

وی، با بیان اینکه ایران با ۸۰میلیون جمعیت، بازار بزرگی برای شرکت های هواپیمایی امارات به شمار می رود افزود: علاقه داریم اتباع ایرانی در اقصی نقاط دنیا با وسیله حمل و نقل هوایی مطمئن و ایمن سفر کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآورشد: برای گسترش همکاریهای حمل و نقل هوایی موجود بین دو کشور لازم است روابط موجود از قبل توسعه دارتر و پایدارتر شود همچنین لازم است طرف اماراتی یک برنامه مدون تهیه و مکانیزمهایی برای اینکه منافع دو طرف حفظ شود مورد استفاده قرار گیرد.

جهانگیریان ابراز داشت: در طول چندماه گذشته به دلیل مخاطرات منطقه، عبور از فضای ایران و منطقه خلیج فارس به طور چشمگیری افزایش یافته است به همین دلیل ایران خواستار انجام هماهنگی جدید بین دو کشوراست همچنین با توجه به فضای بین المللی جدید ایجاد شده در نظر داریم تعاملات با کشور امارات را افزایش دهیم.

در این نشست سیف محمد عبید الزعابی سفیر امارات عربی متحده در جمهوری اسلامی ایران نیز حجم مبادلات بین دو کشور را ۲۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: چنانچه تاکنون موانع و مشکلاتی بین دو کشور وجود داشته اما این موانع مربوط به گذشته است و امیدواریم دیگر تکرار نشود.

وی گفت: در سیاست های جدید ایجاد شده شرکت های اماراتی موظفند در چارچوب مقررات وضع شده و با هماهنگی سازمان هواپیمایی کشوری ایفای نقش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز