خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورای شهر اصفهان:

کاهش هزینه‌های عمرانی کلان شهر اصفهان در ۸ ماه امسال

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۶۷

وصول نشدن درآمد هشت دوازدهم شهرداری اصفهان در بودجه سال جاری حاکی از وجود بحران در بودجه شهرداری است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصلاح عملکرد مسئولان شهرداری برای جلب اقبال و اعتماد بیشتر مردم جهت رساندن بودجه به سقف مورد نظر را خواستار شد و تصریح کرد: برای تحقق این مهم، ایجاد انگیزه و رغبت در سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در کلانشهر اصفهان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عدنان زادهوش، روند فعلی عملکرد مسئولان شهرداری اصفهان را باعثکاهش رغبت بخش های خصوصی برای سرمایه گذاری در این شهر دانست و از تداوم این روند اظهار تاسف کرد و افزود: مسئولان شهرداری باید با اصلاح دیدگاه ها، سیاست گذاری ها و عملکرد خود، برای جذب سرمایه گذاران بزرگ و مشارکت آنان در ساخت و سازها که مهمترین ردیف تامین بودجه شهرداری است برنامه ریزی و از فرار سرمایه ها جلوگیری کنند.

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به ارائه گزارش عملکرد درآمدها و هزینه های ۸ ماهه سال جاری شهرداری و وصول ۴۲ درصدی کل بودجه، از ذهنیت و تصور مسئولان شهرداری مبنی بر وصول بخش قابل توجهی از درآمدهای بودجه در دو ماه پایانی سال خبر داد و گفت: واریز وجوه چک‌های بانکی پایان سال به حساب شهرداری در سال بعد به زیان شهرداری و نوعی تخلف است، چرا که این چکها در بودجه سال آینده محاسبه می شود و این تصور که در دو ماه آخر سال درآمدها جبران شده و شهرداری به بودجه اش می رسد نادرست و غیر منطقی است.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، گزارش ماهیانه از بعضی از ردیف های درآمدی به شورای اسلامی شهر از سوی مسئولان شهرداری را قانونی و ضروری بیان کرد و افزود: متأسفانه تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه ارائه نشده است و این امر نسبت به نحوه تأمین درآمدهای شهرداری بدبینی ایجاد می کند.

زادهوش، ردیف درآمدی مربوط به اعانات مردمی به شهرداری را از جمله این ردیف ها دانست و گفت: بعضی وقت ها مردم هدایایی به شهرداری اهداء می کنند که مسئولان شهرداری باید لیست این هدایا را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر ارائه کنند ولی با وجود اختصاص بیش از دو میلیارد تومان به این ردیف در این ۸ ماه، متأسفانه هیچگونه گزارشی در این خصوص به شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه نشده است.

وی، این موضوع ها را نکاتی منفی و مبهم و پرهیز از آنها را ضروری بیان کرد و نفس هدیه را مطلوب دانست و افزود: این کار باید تداوم داشته باشد ولی شورای اسلامی شهر باید از نوع هدایا، چگونگی و نحوه دریافت آنها مطلع باشد تا خدایی نکرده اشکالی به آنها وارد نباشد و زمینه رانت فراهم نشود.

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ردیف حق الارض که در ردیف های درآمدی بودجه شهرداری ثبت شده به تأئید استانداری نرسیده و شورای اسلامی شهر، تغییر نام این ردیف را به شهرداری اعلام کرده است گفت: مسئولین شهرداری اصفهان باید در اسرع وقت سر فصل غیر مصوب را حذف و سرفصل پیشنهادی شورای اسلامی شهر را جایگزین کنند.

وی، هزینه های عمرانی بودجه امسال شهرداری را نسبت به هزینه های جاری بسیار پائین بیان و تصریح کرد: مسئولان شهرداری اصفهان باید تلاش کنند تا فعالیت های عمرانی در کلانشهر اصفهان که همیشه در این زمینه زبانزد عام و خاص بوده است افزایش یابد.

زادهوش، از عدم ارائه گزارش های ریز هزینه های جشنواره های کودک و فرهنگ ناملموس توسط مسئولان شهرداری به شورای اسلامی شهر انتقاد و درخواست ریز هزینه ها را مصوبه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شورا بیان و تصریح کرد: متاسفانه شفافیت شهرداری در بخش های مختلف کم است در صورتی که با افزایش شفافیت، رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شهر اصفهان بیشتر خواهد شد.

وی، کوته بینی، تنگ نظری و کم بینی را باعثغیر شفاف بودن امور برای افزایش درآمد بیان کرد و این دیدگاه را غیر منطقی و اشتباه دانست و گفت: این دیدگاه باعثشده که طراوت، شادابی و تحرک شهرداری اصفهان نسبت به شهرداری های کلانشهرهای دیگر کمتر شود، در حالی که کلانشهر اصفهان در سال های گذشته سرآمد شهرهای کشور بوده است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه در حال حاضر نشاط، شادابی و اعتمادی که شایسته شهر اصفهان است دیده نمی شود تصریح کرد: در صورت عدم پاسخگویی مناسب مسئولان شهرداری اصفهان نسبت به این مسائل شورای اسلامی شهر در اختصاص اعتبار به ردیف های مشکل ساز تجدید نظر خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز