خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

حوزه اشتغال مستلزم ایجاد گفتمان سازی جدیدی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۵۶۰

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دارای سندی راهبردی است که برنامه‌های آن را برای سال‌های پیش‌رو مشخص کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران برای اولین بار درمنطقه مفهوم جدیدی را به نام دیپلماسی مهارت مطرح کرده است و بر این اساس برنامه‌های متعددی را در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ برای محقق کردن شعار دیپلماسی مهارت مد نظر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوروش پرند در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز آموزشی فنی و مهندسی سامسونگ که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران راه‌اندازی شد، گفت: یکی از سیاست‌های راهبردی ایران حضور در عرصه‌های بین المللی است که به همین خاطر سه سیاست خاص را در این راستا در نظر گرفته است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور دارای سندی راهبردی است که برنامه‌های آن را برای سال‌های پیش‌رو مشخص کرده است.

پرند اظهار کرد: آموزش اتباع خارجی از جمله برادران و خواهران افغان در ایران زیر نظر کمیسیون حامی پناهندگان وانجمن پناهندگی دانمارک پروژه‌ای بوده است که از سال ۲۰۱۱ اجرایی وبه موفقیت‌های بسیاری دست یافت.

وی گفت: بحثالمپیادهای جهانی که به طور مستقیم زیر نظر سازمان جهانی مهارت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در حوزه بین‌الملل است.

پرند افزود: ایران از سال ۲۰۰۱ در این مسابقات حضور داشته است همچنین لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۳ از یازده تیم شرکت کننده از ایران دومدال نقره یک برنز و هشت دیپلم افتخار نصیب کاروان ایران شده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما در حال حاضر در پی ایجاد برندسازی برای آموزش فنی و حرفه‌ای هستیم. آموزش، تولید، بازاریابی، فرصت در کشور در حال اجرا می‌باشد که سازمان‌های مردم نهاد، تعاونی‌ها، نخبگان، کارآفرینان در این راستا یاری‌گر ما می‌باشند.

وی تاکید کرد: این مدل آموزش به سرعت به اشتغال ختم می‌شود نباید این نکته را فراموش کرد که گفتمان سازی جدیدی در حوزه اشتغال ایجاد کنیم تا بحثبیکاری جوانان که بحثی جدی است به طور جدی پیگیری شود.

پرند با اشاره به اینکه بیکاری جوانان بیش از دو برابر نرخ متوسط کشور است گفت: مهم‌ترین بحثدر این حوزه بحثاشتغال است و در حال حاضر باید گفتمان سازی را در حوزه اشتغال و ایجاد اشتغال در کشور مد نظر قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز