خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی؛

لزوم تدوین احکام دریایی برنامه ششم با نگاه به اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۹۰

اگر با این نگاه مسائل را مطرح کنیم حمل و نقل دریایی می تواند جایگاه لازم را در برنامه ششم پیدا کند. حرکت اصلی باید به سمت ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل دریایی باشد تا فعالیت ها اقتصادی تر شود.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش حمل و نقل دریایی در برنامه ششم توسعه که انتظار می رود با نگاه به اقتصاد مقاومتی تدوین شود، باید از جایگاه لازم برخوردار باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سایت اطلاع رسانی کشتی رانی، محمدحسین داجمر روز دوشنبه که در نشست شورای تدوین احکام برنامه ششم در حوزه ناوگان دریایی سخن می گفت، یادآور شد: موضوع اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است می تواند به عنوان سیاست کلان بر برنامه ششم توسعه حاکم باشد.

رییس کارگروه ناوگان دریایی در برنامه ششم با بیان آنکه بخش حمل و نقل دریایی که با تهدیدهای بیشتری مواجه است باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر با این نگاه مسائل را مطرح کنیم حمل و نقل دریایی می تواند جایگاه لازم را در برنامه ششم پیدا کند. حرکت اصلی باید به سمت ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل دریایی باشد تا فعالیت ها اقتصادی تر شود.

وی افزود: باید موانع موجود بر سر راه اقتصادی شدن فعالیت ها را برداریم اگر حتی یک قدم در این راستا برداشته شود، موفق خواهیم شد.

رییس کارگروه ناوگان دریایی در برنامه ششم یادآور شد: متأسفانه در برنامه قبل علیرغم تلاش زیادی که فعالان بخش حمل ونقل به عمل آوردند، احکام مربوط به بخش دریایی در حد صفر بود البته سایر بخش ها هم حضور پررنگی در برنامه نداشتند. طبیعی است افرادی که برنامه را تدوین می کنند با انبوه پیشنهادها مواجه می شوند بنابراین بسیاری از پیشنهادات در مراحل مختلف حذف می شود.

داجمر افزود: با این توصیف شایسته نیست که نیازمندی های بخش های مختلف گفته نشود به همین جهت برای حفظ مسائل اصلی در برنامه ششم باید به نکات کلیدی توجه داشته باشیم و نکاتی را که در سطح دولت، سازمان بنادر و دریانوردی، دستگاه های زیرمجموعه با استفاده از سایر احکام و قوانین قابل حل است و اختیارات اجرایی وجود دارد، را در اولویت های بعدی قرار گیرد اما آنچه را که به عنوان مانعی مطرح است و ما را از رسیدن به اهداف دور می کند، شناسایی کرده و به عنوان یک هدف منظور کنیم.

در این نشست کلیاتی درباره راهکارهای اجرایی، استراتژ ی ها، نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و تهدیدهای موجود در بخش دریا و همچنین پیشنهادهای مربوطه جهت درج در احکام برنامه ششم که توسط کمیته فرعی مستقر در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تهیه شده بود، مطرح شد که نمایندگان سازمان ها و ارگان های مربوطه درباره آن به بحثو گفت وگو پرداختند.

در ادامه جلسه مقرر شد کلیات برنامه پیشنهادی کمیته فرعی در اختیار اعضای کارگروه ناوگان دریایی قرار گیرد تا در جلسات بعدی پیرامون محورهای آن بحثو بررسی به عمل آید.

یادآوری می شود، در این جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، اتاق بازرگانی بین المللی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بنادر و دریانوردی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شورای عالی صنایع دریایی، سازمان شیلات، انجمن صنایع دریایی و… حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز