خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌و‌گو با ایلنا: ‌

ناپدیدی هواپیما در خطوط مالزی، فرصت اقتصادی برای ایران ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۷۳

البته ایرلاینی که دچار این حادثه شده در کشورهای متعددی از جمله ایران دفتر فروش دارد که این حوادثمی‌تواند بر روی فروش آن و رقابت با سایر ایرلاین‌ها تاثیر بگذارد / از آنجایی که جزایر آن منطقه سطح صافی دارند، حتی اگر زیرساخت‌های فرودگاهی هم نداشته باشند اما در شرایط اضطراری امکان فرود را دارند.

رییس شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: ‌ پدیده گم شدن هواپیما در خطوط هوایی مالزی و بروز چند حادثه پی در پی در ناوگان این کشور هر چند که از ایرلاین هی آسیایی است اما فرصتی برای درآمدزایی بیشتر خطوط هوایی ایران ایجاد نمی‌کند.

محمد علی ایلخانی در گفت‌و‌گو با ایلنا افت و خیز شرکت‌های هواپیمایی جنوب شرقی آسیا تاثیری در اقتصاد صنعت هوایی ایران ندارد، ‌ ادامه داد: ‌ البته ایرلاینی که دچار این حادثه شده در کشورهای متعددی از جمله ایران دفتر فروش دارد که این حوادثمی‌تواند بر روی فروش آن و رقابت با سایر ایرلاین‌ها تاثیر بگذارد.

وی درباره مفهوم گم شدن هواپیما در آسمان تصریح کرد: ‌ هواپیما فقط در صفحه اسکوپ رادار قابل مشاده و ردیابی است و زمانی که لفظ گم شدن هواپیما استقاده می‌شود به این معنا است که تمام اطلاعات هواپیما از صفحه رادار حذف می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رادارهای ثانویه هم معمولا تنها اطلاعات هواپیماهایی در ارتفاع بالا را ثبت می‌کنند و زمانی که هواپیما ارتفاع خود را کاهش می‌دهد بنابراین از صفحه رادار محو می‌شود و در این مواقع از لفظ گم شدن هواپیما استفاده می‌کنند.

رییس شرکت فرودگاه‌های کشور درباره سرنوشت احتمالی این هواپیما اظهار کرد: احتمالا این هواپیما در اقیانوس و یا در یکی از جزایر آن محدوده که اخرین اطلاعات تماسش ثبت شده، ‌سقوط کرده است.

وی ادامه داد: کشورهای آسیای جنوب شرقی، ‌ از کشورهای مجموع الجزایری هستند که شاید چیزی حدود ۱۰۰۰ جزیره دارند و تنها برخی از این جزایر از امکانات نشست و برخاست هواپیما برخوردار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: البته از آنجایی که جزایر آن منطقه سطح صافی دارند، حتی اگر زیرساخت‌های فرودگاهی هم نداشته باشند اما در شرایط اضطراری امکان فرود را دارند.
‌ ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز