خبرگزاری کار ایران

واعظی:

نباید تشعشعات از حد معینی بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۳۲

در گزارش که توسط کمیته ای متشکل از چند وزارتخانه و سازمان محیط زیست و انرژی اتمی خدمت ریاست جمهوری تقدیم گردید، آورده شد که نباید تشعشعات از حد معینی بیشتر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پس از ارایه گزارش تشعشعات به رییس جمهوری این گزارش اکنون در حال بررسی و با پیگیری های به عمل آمده در برخی نقاط تشعشعات کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی روز شنبه در حاشیه مراسم پایانی هم کدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص گزارش تشعشعات به رییس جمهوری، افزود: اصل امواج ضرری ندارد ولی نباید از یک میزان معین بیشتر شود.

وی ادامه داد: در گزارش که توسط کمیته ای متشکل از چند وزارتخانه و سازمان محیط زیست و انرژی اتمی خدمت ریاست جمهوری تقدیم گردید، آورده شد که نباید تشعشعات از حد معینی بیشتر شود.

واعظی در خصوص اجرای طرح احراز هویت افراد در شبکه ملی اطلاعات، گفت: پس از اجرای این طرح دستگاه های دولتی باید خدمات خود را از طریق این سرویس ارایه دهند بنابراین بدون شناسایی هویت افراد، ارایه خدمات میسر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح بصورت نمونه در استان قم درحال اجرا می باشد، گفت: هنگامی که افراد جهت دریافت خدمات به دستگاهی مراجعه می کنند پس از شناسایی اولیه آنها در مراحل بعدی دیگر نیازی به احراز هویت نخواهد بود، یعنی زمانی که فردی به بانکی مراجعه می کند برای دریافت خدمات آن بانک از افراد کارت ملی می خواهد تا فرد مورد نظر را از نظر هویتی احراز کند که همین اقدام در طرح مورد نظر درحال اجراست.

وزیر ارتباطات در خصوص اینکه وضعیت اجرای پروژه ایپک یا انتقال دیتا از اروپا به آسیا نیز گفت: این پروژه ۳۰۰۰ کلیومتر آن از خاک ایران می گذرد که با اقدامات انجام شده در حال حاضر ۲۰۰ گیگابایت در ثانیه قابل بهره برداری و در مرحل بعدی این رقم به ۵۰۰ گیگابایت درثانیه و درآخر سال نیز ۳۲۰۰ گیگابایت درثانیه خواهد بود.

واعظی در خصوص هم کد سازی نیز اظهار داشت: با اجرای این طرح دیگر مسافت برای مردمی که در استانها و نقاط دور افتاده قرار دارند دیگر مطرح نخواهد بود و برای تماس های خود یک تعرفه پرداخت می کنند.

وی افزود: در طرح هم کد سازی تماس با سایر استانها دقیقه ای ۳۳ تومان است و برای داخل استان دقیقه ای سه تومان می باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تعرفه تلفن های همراه نیز گفت: آنچه در کمیسیون تنظیم مقررات به تصویب رسیده نیم ریال برای هر کیلو بایت برثانیه است و اگر اپراتورها بیشتر از این تعرفه محاسبه کنند بر کارکرد آنها نظارت و برخورد خواهد شد ولی می توانند در رقابت با سایر اپراتورها بسته های مختلف ارائه دهند.

واعظی افزود: یکی از اپراتورها هم که تعرفه ها را افزایش داده بود با بررسی های صورت گرفته در حال حاضر در حال تجدید نظر در میزان تعرفه هایش است و به نظر ما تا این لحظه تخلفی از اپراتوری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی در خصوص اجرای طرح فیلترینگ هوشمند نیز گفت: این طرح همانطور که اعلام شده بود در سه مرحله صورت می گیرد که در مرحله اول در یکماه طراحی آزمایشی را در دست بررسی داریم که به جای مسدود کردن سایت ها فقط صفحاتی را که محتوای مجرمانه دارند مسدود خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مسدود کردن عکسهای کاربران در برخی شبکه های اجتماعی نیز اظهار داشت: با اجرای طرح فیلترینگ هوشمند هیچ عکس معمولی فیلتر نخواهد شد.

واعظی در خصوص بازگشایی شبکه های اجتماعی فیلتر شده نیز گفت: این شبکه ها براساس احکامی که در کمیسیون رسیدگی به محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار گرفته، صادر گردیده و آنها باید در این زمینه تصمیم گیری نمایند.

وی تصریح کرد: در زمینه شبکه های اجتماعی موجود با اجرای طرح فیلترینگ هوشمند در حال سالم سازی هستیم و بنا داریم با اجرای این طرح رضایت کسانی که تمایل به استفاده از شبکه سالم را دارند و کسانی که مخالف محتوای مجرمانه در شبکه هستند را جلب نماییم.

وزیر ارتباطات در خصوص اینکه چرا فتنه خط قرمز نظام است، گفت: حفظ نظام از اولویت های اول است و هر اقدامی که در راستای تخریب نظام و مقام معظم رهبری باشد، قابل قبول نیست و باید به طور جدی با عوامل آن برخورد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز