خبرگزاری کار ایران

احمدی‌زاده در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل:

شرکت‌های وابسته به شهرداری توان رقابت از ما را گرفته‌اند

کد خبر : ۲۳۴۴۴۲

باید دید بودجه‌های حمل و نقلی به کجا اختصاص داده شده و این اختلاس‌هایی که انجام شده چقدر با بودجه‌هایی که به دست رانندگان نرسیده ارتباطی دارد؟

نماینده شرکت‌های باری در خانه حمل و نقل با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در حوزه حمل ونقل باری جاده‌ای دلسرد شده‌ایم گفت: شرکت‌های باری حمل و نقل خصوصی توان رقابت با شرکت‌های دولتی مانند بادپا را ندارد.

احمدی‌زاده در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل با بیان اینکه قرار نبود قیمت لاستیک و ناوگان افزایش قیمت اینچنین داشته باشد گفت: در حالی که همه هزینه‌ها افزایش یافت دولت هیچ تسهیلاتی به رانندگان نداد.

وی تاکید کرد: در حالی که دولت این قدر از صرفه‌جویی در مصرف سوخت حرف می‌زند و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی می‌کند با نوسازی ناوگان می‌تواند سریع‌تر به این هدف برسد.

وی ادامه داد: باید ببینیم بودجه‌های حمل و نقلی به کجا اختصاص داده شده و این اختلاس‌هایی که انجام شده چقدر با بودجه‌هایی که به دست رانندگان نرسیده ارتباطی دارد.

وی در خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری و ورود به این حوزه دلسرد شده است و چنان از ریشه ضربه خورده‌ایم که دیگر انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت‌ها نداریم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های خصولتی و سازمان‌های مرتبط با بخش حمل و نقل که عملکرد موازی دارند رقابت را از ما گرفته‌اند گفت: شاید منافع برخی از دوستان در بخش‌های دولتی و خصولتی این است که اعتبارات به دست ما نرسد ودخالت‌های شهرداری در بخش حمل و نقل مانند راه اندازی شرکت بادپا رقابت را از شرکت‌های باری گرفته‌اند و ما توان رقابت با این شرکت‌های دولتی را نداریم.

وی ادامه داد: دولت از طرفی اصرار به نوسازی ناوگان باری دارد از طرفی دیگر عوارض و مالیات بسیار سنگینی برای ماشین‌آلات سنگین در نظر گرفته است. همچنین بخش باری مشمول مالیات بر ارزش افزوده شده که واقعا هزینه‌های زیادی روی دستمان گذاشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز