خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در همایش گرامیداشت هفته حمل و نقل:

جاده‌های کشور ظرفیت این حجم از تردد را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۰۹

با همکاری وزارت نفت برنامه‌هایی برای نوسازی ناوگان تهیه و برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت ناوگان حمل و نقلی عمومی گفت: با همکاری وزارت نفت برنامه‌هایی برای نوسازی ناوگان تهیه و برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی در همایش گرامیداشت حمل و نقل با اشاره به ارزش جاده‌های کشور گفت: طبق براوردی که انجام شده، ارزش جاده‌های کشور چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که علاوه بر این حجم از سرمایه‌گذاری، چیزی حدود ۸ هزار میلیارد تومان هم برای نگهداری از جاده‌های موجود هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: تمام این هزینه‌ها درحالی انجام می‌شود که همه در جریان تنگناهای اعتباری دولت هستند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساماندهی پایانه‌های مرزی اظهار کرد: ساخت و ساماندهی پایانه‌های مرزی در دستور کار قرار گرفته چراکه اتصال شبکه راهی ایران به راه‌های بین‌المللی ضرورت زیادی دارد.

آخوندی گفت: آنچه که از ابتدای شروع به کارم به آن متعهد بودم، تصمیم‌گیری و اجرای امور با گرفتن مشاوره از اهل حرفه بود که تا به امروز در تمام جلسات با فعالان حوزه حاضر بودم و روی عهد خود مانده‌ام.

این عضو کابینه دولت با اشاره به بحثنوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با وزارت نفت برنامه‌هایی را تهیه کرده‌ایم که به شورای اقتصاد ارائه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به زودی تعداد خودروهای شخصی به ۲۰ میلیون می‌رسد، گفت: درحال حاضر جاده‌های کشورمان بیش از ظرفیت خود زیر بار ترافیک هستند و درحال حاضر چیزی حدود ۱۷ میلیون خودرو شخصی در کشورمان تردد می‌کند که به زودی این رقم به بیش از ۲۰ میلیون خودرو می‌رسد.

وی ادامه داد: با درنظر گرفتن وضعیت جاده‌های کشورمان و افزایش تعداد خودروها قطعا به انواع حمل و نقل عمومی نیاز داریم و باید به فکر ایجاد انظباط گسترده، آموزش و ارتقا کیفیت جاده‌ها و خودروها باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز