خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاح راه آهن ایران - قزاقستان - ترکمنستان

کاهش فاصله آسیای میانه تا خاورمیانه با افتتاح این خط

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۶۷

در حال حاضر کشورهای ایران، ‌ قزاقستان و ایران سیاست روابط دوستانه را با یکدیگر در پیش گرفته اند و این راه اهن در مسیر سیاست های این سه کشور خواهد بود.

رییس جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاح راه آهن ایران - قزاقستان - ترکمنستان با عرض تبریک به مناسبت افتتاح این خط، گفت: ‌ این خط که برای افتتاح آن کارهای بزرگی را انجام داده ایم در آینده به یک شاهراه بین المللی تبدیل می شود که باعثشکوفایی توسعه روابط کشورهای همجوار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، ‌ قربان قلی بردی اف در ادامه سخنان خود درباره این خط آهن که از سه کشور ایران - ترکمنستان و قزاقستان می گذرد و حمل و نقل را از اروپا به کشورهای خلیج فارس تسهیل می کند، ‌ اظهار کرد: ‌در حال حاضر کشورهای ایران، ‌ قزاقستان و ایران سیاست روابط دوستانه را با یکدیگر در پیش گرفته اند و این راه اهن در مسیر سیاست های این سه کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از جنبه های این سیاست در پیش گرفته ۳ کشور افزایش روابط تجاری است که با توجه به شرایط و وضعیت جغرافیایی کشورها، سیاست هایمان را بر پایه افزایش روابط استوار خواهیم کرد.

رییس جمهور ترکمستان با بیان اینکه احداثاین راه اهن در بازه ۷ ساله ساخته شده است، ‌ گفت: ۱۴۶ کیلومتر از این شاهراه بین المللی که ۹۰۰ کیلومتر طول آن است، ‌ از قزاقستان عبور می کند و ۸۲۵ کیلومتر کیلومتر ان هم در ترکمنستان کشیده شده است.

وی ادامه داد: ‌مهندسان ما ۵۰۰ کیلومتر این خط آهن را توانستند در مدت کوتاهی احداثکنند و این خطی که در حال حاضر به بهرهبرداری می رسد مربوط به خط ریلی ایران است. ‌‌

قربان قلی بردی اف گفت: یکی از نقاط قوت احداثاین پروژه افزایش مبادله کالا به کشورهایی است که در مسیر این راه اهن قرار دارند. در حال حاضر در زمان حمل و نقل کالا محدودیت هایی وجود دارد که با افتتاح این خط اهن زمان تبادل کالا به حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

رییس جمهور ترکمنستان تاکید کرد: ‌بخش عمده ای از این خط اهن که در قاره آسیا قرار دارد در توسعه اقتصادی مردم منطقه به خصوص مردم این سه کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود و ساخت این راه آهن در سال های اخیر توجهات زیادی را به خود جلب کرده بود.

وی ادامه داد: ‌افتتاح این پروژه فاصله بین آسیای میانه و خاورمیانه را بسیار کاهش می دهد و باعثمی شود مسیر کریدور شنمال و جنوب کوتاه شود. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز