خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

تعداد اتوبوس‌های فعال در مسیرهای بین‌ شهری ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۸۰۷

تعداد اتوبوس‌های فعال در مسیرهای بین‌ شهری در حال حاضر ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که از این تعداد ۷ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده محسوب می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری ظهر امروز با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان مسافری، گفت: تعداد اتوبوس‌های فعال در مسیرهای بین‌ شهری در حال حاضر ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه است که از این تعداد ۷ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نیما شهرزاد با بیان اینکه سن بالای ۱۵ سال برای ناوگان اتوبوسی فرسوده محسوب می‌شود، ادامه داد: با توجه به این مصوبه هیات وزیران در حال حاضر ۷ هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در جاده‌های کشور تردد می‌کند و سن میانگین اتوبوسی کشور ۱۲.۷ سال است.

وی با اشاره به ناوگان مینی‌بوسی که بیشترین تعداد وسیله حمل و نقل فرسوده را در کشور دارد، گفت: در حال حاضر ۳۶ هزار دستگاه مینی‌بوس با عمر متوسط ۲۴.۹ سال در سطح جاده های کشور تردد می‌کنند که از این تعداد ۲۷ هزار دستگاه فرسوده محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: طبقه مصوبه هیات وزیران میانگین سن ۱۵ سال برای ناوگان مینی‌بوسی فرسوده محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافردرباره وضعیت ناوگان سواری کرایه، گفت: در حال حاضر ۳۸هزار خودرو در شبکه سواری کرایه با میانین عمر ۳.۸ سال فعال هستند و با توجه به اینکه خودروهای بالای ۱۰ سال در این ناوگان فرسوده محسوب می‌شوند در حال حاضر ۶ هزار دستگاه خودروی فرسوده در ناوگان سواری کرایه وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به ناوگان کامیونی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۱ هزار کامیون با متوسط عمر ۱۷ سال در جاده‌های کشور به حمل و نقل کالا می‌پردازند.

شهرزاد ادامه داد: باتوجه به اینکه کامیون‌های بالای ۲۵ سال جزو ناوگان فرسوده محسوب می‌شوند در حال حاضر در کشورمان ۱۲۸ هزار کامیون فرسوده وجود دارد.

وی تاکید کرد: با مذاکراتی که با وزارت نفت انجام داده‌ایم قرار بر این شد که از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت اعتباراتی را برای نوسازی ناوگان جاده‌ای در اختیار سازمان راهداری قرار دهند البته سازمان راهداری هم از منابع داخلی خود تسهیلاتی را برای نوسازی ناوگان در نظر گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز