خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن انبوه‌سازان کشور در گفت و گو با ایلنا: ‌

پس از رکود منتظر گرانی باشید / هیچ نفعی از هشدار گرانی نمی بریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۹۲

پس از پشت سر گذاشتن رکود باید برای افزایش قیمت آمادگی داشته باشیم.

رییس انجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه در بدترین شرایط رکود، صنعت ساختمان زمینگیر شده است، ‌ گفت: پس از پشت سر گذاشتن رکود باید برای افزایش قیمت آمادگی داشته باشیم.

مجتبی بیگدلی در گفت و گو با ایلنا ادامه داد: ‌ در حالی که در زمان رکود باید از تولید حمایت شود اما متاسفانه از زمانی که رکود بر صنعت ساختمان سایه انداخت هیچ حمایتی در راستای افزایش تولید مسکن نشد که هیچ بلکه اخذ مالیات بر تولید و مالیات بر ارزش افزوده هم تولیدکنندگان این صنعت تحمیل شد.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش قیمت مسکن در سال آینده گفت: ‌ افزایش قیمت مسکن حتمی است البته عده ای مدعی هستند وقتی از هشدار نسبت به افزایش قیمت مسکن صحبت می شود، ‌ حتما نفعی برای برخی از افراد وجود دارد و این پیش‌بینی‌ها برای بازار گرمی است اما اگر نسبت به افزایش قیمت هشدار می‌دهیم تنها هدفمان این است که مردم آمادگی افزایش قیمت ها را داشته باشند.

بیگدلی با بیان اینکه کسی نمی تواند کاهش تولید مسکن را در چند سال گذشته انکار کند، ‌ تاکید کرد: ‌ باید توجه داشته باشیم که طبق گزارش های رسمی سالی یک میلیون ازدواج انجام می گیرد که این تنها بخشی از تقاضای موجود در بازار مسکن است.
وی ادامه داد: ‌در سال باید یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شود اما در حال حاضر ساخت و ساز در حداقل میزان ممکن رسیده است.

رییس انجمن انبوه سازان تا کید کرد: در صورت خروج صنعت ساختمان از رکود که صنعت پیشتا محسوب می شود، ‌ اقتصاد سایر صنایع متحول خواهد شد چراکه ۱۲۰۰ گروه شغلی مرتبط با این صنعت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز