خبرگزاری کار ایران

به منظور صیانت از محیط زیست:

تصفیه خانه پس‌آب ذوب آهن با اعتبار۷۰ میلیارد تومان احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۲۷

ذوب آهن اصفهان در۷۰ پروژه زیست محیطی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است که هم اکنون پروژه تصفیه خانه پسآب این شرکت با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حال احداثاست.

به منظور بررسی راهکارهای صرفه جویی و استفاده بهینه در مصرف آب، ذوب آهن اصفهان با شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برای انتقال تجربیات همکاری، کارگروه مشترک تشکیل دادند به همین منظور جلسه مشترکی با محوریت مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی ذوب آهن با حضور تعدادی از مسئولین دو شرکت در ذوب آهن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر ارشد منابع انسانی و امور اجتماعی ذوب آهن در این جلسه با تشریح اقدامات زیست محیطی و پروژه‌های مختلف در زمینه کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب و فاضلاب‌های انسانی وصنعتی یادآور شد و افزود: علاوه بر سرمایه گذاری این شرکت در۷۰ پروژه زیست محیطی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان، هم اکنون پروژه تصفیه خانه پسآب با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در حال احداثاست.

محمود‌پور با اشاره به فضای سبز گستره ذوب آهن که بالغ بر ۱۶ هزار۵۰۰ هکتار است، گفت: حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار آن شامل درختان بادام کوهی بصورت دیم و تنها ۲ هزار هکتار از فضای سبز موجود تحت آبیاری است که آب مورد نیاز آن نیز از محل فاضلاب اماکن شرکت تصفیه و تامین می‌شود.

وی گفت: علیرغم هزینه‌های سنگینی که ذوب آهن در حفظ فضای سبز و محیط زیست انجام می‌دهد، پروژه‌های گسترده‌ای نیز برای استفاده بهینه از فاضلاب‌های صنعتی اماکن و حتی پسآب زرین شهر در دست انجام است.

همچنین در این جلسه، مهندس اسماعیلی مدیر آبرسانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اقدامات گسترده این شرکت در زمینه استفاده بهینه و کاهش مصرف آب، یادآور شد: از زمان شروع خشکسالی در طی ده سال گذشته با افزایش۶۰ درصدی تولید ذوب آهن، ۳۰ درصد کاهش در مصرف آب حاصل شده است و هم اکنون نیز اقدامات گسترده‌ای در جهت کاهش بیشتر مصرف و استفاده بهینه از آب‌های صنعتی، اماکن و… در دست انجام است.

سهم صنعت از آب مصرفی تنها ۸ درصد است

در ادامه نیز مدیر دفتر مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت شرکت آب و فاضلاب استان در جلسه تعاملی با مسئولین ذوب آهن اصفهان بیان کرد و گفت: ۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی، ۱۱ درصد سهم آب شرب مسکونی در شهر و روستا و تنها ۸ درصد آن در صنعت مصرف می‌شود.

سید محسن صالح، با اشاره به اقدامات موثر ذوب آهن اصفهان در جهت استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب و قدردانی از اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: در شریط فعلی که با کمبود منابع آبی در استان مواجه هستیم با محوریت استاندار اصفهان و مسئولین شرکت آب و فاضلاب استان سند نقشه راه استان برای مدیریت جامع منابع آب تحت عنوان «سند جامع مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب شرب شهری» در دستور کار قرار گرفته است و طرح این موضوع اولین بار است که در کشور تنظیم و در حال تهیه است.

وی بااذعان به این مطلب که متاسفانه تا کنون الگویی برای کنترل مصرف آب نداریم، گفت: با توجه به اهمیت منابع و در برگیری حدود یک هشتم جمعیت استان در صنایع و مجموعه‌های بزرگ مانند ذوب آهن، هم اکنون، کارگروه‌های مختلف در راستای تحقق این سند در حال شکل گیری است و ذوب آهن اصفهان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان می‌توانند در این راستا ضمن انتقال تجریبات، با تعامل با سایر سازمان‌های دیگر در جهت نشر و ترویج فرهنگ مصرف آب و استفاده بهینه از آن در بین جامعه تاثیرگذار باشند.

در پایان این جلسه مقرر شد؛ پیش نویس تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت آب وفاضلاب استان تهیه و برای اجرایی شدن آن اقدامات لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز