خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد؛

ستاد هوانوردی در معاونت علمی فناوری تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۸۶

در معاونت علمی و فناوری، ستاد هوایی و هوانوردی تشکیل دادیم تا زیرساخت ارتباطی صنعت با بدنه دولت فراهم شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حال ورود به مفاهیم جدید در صنعت هوانوردی هستیم، گفت: تشکیل صندوق‌های ریسک و خطرپذیر را برای مشارکت در پروژه‌های خاص پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری صبح امروز در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران اظهار داشت: صنعت هوایی کشور صنعتی مظلوم است، یادم نمی‌رود زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد، ۸ ساله بودم و با هم‌بازی‌هایم در پایگاه نظامی بازی می‌کردیم، در آن زمان پدران هریک از دوستانمان خلبان بود و در عملیات‌ها شهید می‌شد به ما می‌گفتند که گم شده است. همان زمان بود که مظلومیت نیروی هوایی را حس کردم.

ستاری اظهار داشت: نیروی هوایی در جنگ تحمیلی هر روز با یک سلاح جدید مواجه بود و هواپیماهایی دراختیار داشت که با وجود دارا بودن نقص، پرواز می‌کردند.

وی تأکید کرد: به پای این صنعت خون‌های زیادی ریخته شده است و فداکاری پای این صنعت زیاد بوده است تا به اینجا رسیده است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اظهار داشت: در این راستا، در معاونت علمی و فناوری، ستاد هوایی و هوانوردی تشکیل دادیم تا زیرساخت ارتباطی صنعت با بدنه دولت فراهم شود.

ستاری گفت: صنعت هوانوردی باید در بخش خصوصی توسعه یابد. هم‌اکنون در حوزه هواپیماهای سبک، شرکت‌های داخلی در حال رقابت با شرکت‌های خارجی هستند.

وی با بیان اینکه صادرات از بحث‌های اصلی معاونت علمی، فناوری است، اظهار داشت: صادرات قطعات و استفاده از فرصت‌ها از اهداف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است.

وی بیان کرد: صندوق‌های ریسک و خطرپذیر برای مشارکت در پروژه‌های خاص پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری چندین مگاپروژه پیگیری می‌شود که در این باره می‌توان به دوربین‌های هوایی، اویونیک و ساخت هواپیما اشاره کرد که قابلیت حمایت و پیگیری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه کشور در صنعت هوایی تشنه واردات تکنولوژی است، یادآور شد: در حال وارد شدن به مفاهیم جدید صنعت در این حوزه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز