خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

کیفیت پایین قیرهای پروژه های عمرانی را کتمان نمی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۶۵

ر چند سال گذشته وزارت نفت مسئولیتی را برای کیفیت قیر عهده دار نمی شد اما خوشبختانه در حال حاضر وزارت نفت خود را در افزایش کیفیت قیر تولید شده دخیل می داند.

رئیس مرکز تحقیقات راه وشهرسازی در ششمین همایش و نمایشگاه ملی قیر و آسفالت ایران با اشاره به اهمیت قیر در پروژه های عمرانی و راهسازی گفت: ۳۰ درصد از بودجه وزارت راه و شهرسازی و ۸۵ درصد از بودجه عمرانی شهرداری‌ها به تامین قیر و آسفالت در پروژه‌های عمرانی اختصاص می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکرچی‌زاده با بیان اینکه افزایش سهم قیر از بودجه به افزایش قیمت قیر در اواخر دهه هفتاد برمی‌گردد گفت: در حالی که در سال ۸۸ با ۶۵۰ میلیارد تومان ۲۳ میلیون تن آسفالت قابل اجرا بوددر حال حاضر با دو برابر این مبلغ ۹ میلیون تن قیر در پروژه های راه‌سازی قابل اجراست.

وی با اشاره به اینکه قیر برای وزارت نفت یک محصول جانبی محسوب می شود گفت: هر چند در چند سال گذشته وزارت نفت مسئولیتی را برای کیفیت قیر عهده دار نمی شد اما خوشبختانه در حال حاضر وزارت نفت خود را در افزایش کیفیت قیر تولید شده دخیل می داند.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نمی توانیم ورود قیرهای نامناسب را به پروژه های عمرانی کتمان کنیم گفت: در حال حاضر برخی از کارخانجات قیر را از مواد نامناسب و جانبی نفت کوره، لجنات حاصل از تصفیه دوباره روغن و گازوییل تولید می کنند این در حالی است که قیر با کیفیت تنها از نفت خام سنگین باید تولید شود.

وی با اشاره به افزایش تنوع در نوع قیرهای تولید شده با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف در کشور تصریح کرد: باید سبدی از محصوبات قیری متنوع با توجه به شرایط آب و هوای کشورمان تولید و توزیع کنیم چرا که در حال حاضر با استفاده از یکی، دو نوع قیر در سطح جاده های کشور عمر مفید آسفالت بسیار کاهش یافته است.

شکرچی‌زاده با تاکید بر ایجاد رقابت بین کارخانه‌های آسفالت و تولیدکننده‌های قیر ادامه داد: باید یک شرایط رقابتی در بازار به وجود بیاید که از این طریق کیفیت قیر هم افزایش می یابد.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان اینکه فردا از سامانه قیر و آسفالت رونمایی می شود گفت: یکی از اقدامات مرکز راه‌اندازی کمیته فنی قیر است البته این کمیته در شرایطی احیا و راه‌اندازی می شود که شواهد نشان می دهد در ۶۰ سال گذشته این کمیته در کشور وجود دارد در حالی که بسیاری از کشورها نمی دانستند قیر و رویه اسفالتی چیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز